himmelskadrommar

Alla inlägg under december 2010

Av Jossan - 14 december 2010 11:04

Tor sov till 9.45 Sedan fick han kolla på en film i sängen, dricka lite juice, och så tempade vi igen. 38.0 den här gången. Hoppas hoppas hoppas att det ger med sig under dagen. Han verkar iaf vara riktigt pigg nu!


Nu ska jag googla lite, och sedan dra på träningskläderna och spinna lite. :) Måste få ordning på den här kroppen nu!

Av Jossan - 14 december 2010 07:49

För nu har jag tempat Markus.. Och han är nere på 37.3 grader nu. Hurra!!! Men, i natt kom Tor in till oss, och jag tyckte minsann att han var varmare än normalt. Pratade i sömnen gjorde han med.. Så jag har inte sovit många timmar i natt.  Tempade honom på morgonen, och mkt riktigt.. 38.3....   


Har inte haft nästan några vabdagar med ungarna tidigare i år, Maken har ju varit hemma, så det har varit hans sak. Men våra roller är ju ombytta nu, eftersom han precis har börjat sitt nya jobb. Vill inte att han ska avbryta nu, när han precis börjar att komma i rytm på det nya stället, då tappar han kanske takten.. (Vet inte hur jag ska beskriva det bättre.. Lite luddigt.. )


Hoppas iaf att ungarna håller sig lugnare idag än igår, men nu kan jag iaf förstå varför Tor var så grinig igår.. I dag får han sova tills han vaknar av sig själv, och känner jag Tor rätt, så blir det en lång sovmorgon.. 

Av Jossan - 14 december 2010 07:40

Firades ståtligt hemma. Eller inte.. För eftersom jag var hemma med sjuka barn så blev det till att leta i skåpen för att kunna fixa till det så att vi kunde fira Maken.. Men, pizza och kebabtallrik köpte han med till middag..( , bra festmat va? Ungarna fick välja..) följt av fika med lussebullar. Markus däckade redan kl 18.30, och efter det tog jag fram räkorna och det vita bubbelvinet som jag hade lagt på kylning, Så det blev lite fest iaf.


När ungarna somnat firade vi med att kolla på en film, Delirious, men den var inget vidare, och efter halva så blev vi så trötta, så då släckte vi ner, och så var det slut på Makens första dag som 36 år.   

Av Jossan - 13 december 2010 15:02

Alltså.. När man har 38,5 i temp, borde man då inte vara åtminstone lite medtagen? Markus är vildare än vildast, och Tor, som ju är frisk men hemma ändå, han råkar ut för det ena tjuvnypet efter det andra.. Så han är gnällig, man kunde tro att rollerna skulle vara utbytta..


Mamsen var iaf snäll och kom förbi snabbt med lite mjölk och strösocker, som vi behövde för att kunna fixa bl.a degen till Lussekatterna som vi ska fika med ikväll när Maken kommer hem. Hipp hipp HURRA!! 36 år blir han idag!! (Tror inte att jag skrev ålder sist?)


Eve har hand om Heddan idag, så min kväll blir likadan som min hela dag i övrigt; dvs, hemma med kidsen. Väntar på att storkillen ska komma från skolan, så kanske han kan vara med och styra upp Lussekattsbaket lite? Han är himla bra på att baka, så det går nog.


Nu ringer klockan, och det innebär att degen har jäst klart! Resultat visas senare!

Av Jossan - 13 december 2010 12:09

Hade helgen som ett slags deadline, hade bestämt att jag skulle invänta den åtminstone så att jag visste hur julen skulle komma att se ut innan jag skulle skicka ut inbjudningar. Helgen gick, utan några överraskningar, och därför håller jag nu på att skicka inbjudningar till vårat julfirande här hemma.


Idag fyller dessutom Maken år, och det är som vanligt Lucia på den dagen. Således ska jag och mina minsta telningar baka lite Lussekatter när vi går här hemma med lille Markus, som har feber än. (38,2 grader har han nu) Lite knäck blir det nog med, den förra var försvinnande god..


Och så ska jag väl ta tag i de sista julklapparna.. Är det bara jag, eller blir det svårare för vartenda år?? Förut var det ju lätt att köpa till ungarna åtminstone, men nu är det nästan omöjligt.. De har ju allt?? Men de önskar sig mer?? Hur går det ihop?? Rasmus är svårast, han önskar sig bara extremt dyra saker. Men visst, praktiska, jag medger det, men ändå inte nödvändiga. Har i alla fall inskaffat en av grejerna på hans Most Wanted list... En mobil med bättre batteri än hans gamla sunk.


Markus är ändå ganska lätt, han önskar sig leksaker, och har inte så stora krav. Tor har utvecklat ett slags: När det är jul så får man allt man pekar på bara man säger att man är snäll-sinne... Hmmm.. Men överst på listan står iaf Pokemon HeartGold, och det ska han iaf få av oss.


Markus får ett gäng filmer och ett par Transformers, som är hans stora grej just nu.. Himla skönt att shoppa via nätet och få allt direkt hem i lådan!


Nu ska jag ta och beställa lite varmrökt lax, så att vi har ngt mumsigt på julbordet i år! (Det brukar vara fullt med gotter, men lax är ju så himla mumsigt, så det vill vi också ha!)

Av Jossan - 12 december 2010 22:39

Hann inte få fram alla tidigare.. Här kommer ytterligare några..


Valle i full fart! Men ingen tårta idag!!! :D  


Valle-Rallykula!  


Nyfikna Heddan  


Flame i solen.  

Av Jossan - 12 december 2010 18:19

  • Jag är ökänd för att ha svårt för att säga nej..
  • Jag är ofta alldeles för snäll, och kan knäcka mig själv för att hjälpa andra.
  • Avskyr att känna mig utnyttjad, jag ställer gärna upp, men får man nada tillbaka, så stängs kiosken.
  • Är lång, och hävdar bestämt att kommentaren: En lten hinner mycket medans en stor vänder sig om, slås till marken av: Bättre att vara lång och andas frisk luft, en att vara liten och lukta andra i baken..
  • Tänker ofta: Var tyst min mun, så får du godis..
  • Gillar egentligen grova hästar, men har alltid köpt motsatsen.. Konstigt va?
  • Tycker, att har man inte något snällt att säga, så kan man vara tyst.. Nej, inte så, men, jag vill att om man kommer med kritik, så ska den vara konstruktiv och schysst. Och man ska fan i mig stå för vad man tycker, inte skriva anonyma inlägg på barns bloggar. MORR!

Av Jossan - 12 december 2010 14:23


Flame


   
Carra och Bellton


Heddan the one and only

 

Heddan lipar  

 
Picture of the day..;)

Doreen

 
Rebecka och Laiser

 
Rebecka och Laiser igen

 
Heddan på tur

 
Galopp på Heddan i svåra varvet, därav lättsitsen.

 

Ett varv till!

   
Slut för dagen!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards