himmelskadrommar

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Jossan - 20 september 2011 23:00

Som jag tyckte verkade lite kul att svara på.. Men sedan blev det lite jobbigt..


Det första du tvättar i duschen?

Håret


Gillar du kaffe?

Ja, men min mage pajjar direkt. Så jag dricker bara thé.


Hur mår du just NU?

 Helt ok faktiskt.


Berätta om din senaste dröm.

Den som jag har i färskast minne, är häromdagen när jag slumrade till mitt på dagen, och genast fick en vision av att jag sitter och kör bil, och svänger. Mitt i svängen så kommer en tjej i röd jacka farande på cykel, och jag kör på henne. Jag vaknar när hon flyger genom luften. Hade superhög puls och var alldeles svettig. Otroligt verkligt faktiskt.. :( Otäckt..


Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det?
Nej. Tröttnar efter två gånger i följd. Inget är gott att äta för mkt av.. Eller kanske frukt, det tröttnar jag inte på.


Vad vill du ha just nu?

Sommar...



Har du räknat till 1000 någon gång?

eh? Först tänkte jag SÅKLART! Sedan tänkte jag: Närdå?? Men kom fram till att jag stått med strandtennisracket och bollat med mig själv till över 1000. Så svaret är: Ja.

 
Biter du i din glass eller slickar du bara på den?

De kallar mig Iskrossen.. (Min mamma..)


Använder du smileys?

  



Har du träffat någon kändis?

Jo, det har jag nog. Om det räknas med att möta dem.. Eller, vad är en kändis?



Gillar du keso?
Mmmm, jättegott på pannkaka!!

 

Vilken låt hade du sist i huvudet?

Hahahaha.. Det var helt klart: Långt in i skogens snår, längre bort än ögat når...   

Hur många länder har du besökt?

Spanien. (Mallis, Lanzarote, Gran Canaria och hur många gånger som helst...) Gambia (3 ggr), Tobago, Turkiet, Egypten, Danmark, Grekland (Rhodos), Har säkerligen missat ngn..



Är dina föräldrar stränga?

Hmmm... Njaaaaoooooo. Jag tyckte nog det som liten. Men de är super schyssta.



Skulle du kunna hoppa fallskärm?

Jag skulle säkert kunna tvinga mig sjölv, men jag skulle må pyton hela tiden. Som när jag gick Vertical Run..



Glittrar någonting i ditt rum just nu?

Nope.. Eller: Mina smycken isf.



Brukar du hyra film?

Nej, vi köper film..



Var kommer du vara på lördag?

I Stockholm



Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY?

Jag var inte där, men jag följde det på tv.



Vad åt du till lunch?

Frökusar med ost.



När grät du senast?

Idag, läste en sorglig bok.


Har du gått in i en vägg någon gång?

Jadå. Glasväggen på Liseberg..


Favoritårstid?

Vår och sommar.. Och milda vinterdagar med pudersnö..



Vem höll du senast i handen?

Min yngste son



Sover du med TVn på?

Jodå, jag somnar gott till tv:n


 

Tycker du att du är gammal?

Ja, ibland.


Är du mörkrädd?

Inte så farligt, men visst, lite kusligt är det, ibland..


Gillar du ditt liv just nu?

Jag älskar mitt liv.


Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha?

Definitivt.


Har du bra syn?

Hohoho, nej, raka motsatsen. -6.15 på ena ögat, -5.75 på det andra + astigmatism.


Var är dina föräldrar just nu?

Hemma hos sig.


Vad har du på dig just nu? ´

Pyjamas


 
Vad var det senaste du köpte?

Kapson, eller; Magic Brushborstar.


Hatar du mer än 3 personer?

Hatar är ett starkt ord. Jag hatar ingen. Men det finns personer som jag helst inte umgås med.


Använder du sushipinnar?

Skulle gärna, om jag kunde. Ett nytt mål?

 
Äger du ett vapen?
Förutom min yngste son? Nej.

 
Gillar du ditt hår?
Har vuxit i det. Gjorde inte det förr, efter att ha blivit kritiserad som barn. Nu går det an.

 
Gillar du dig själv?
Mer eller mindre.


Vem står dig närmast, din mamma eller pappa?
Kan inte välja. Älskar dem bägge lika mycket.


Vad har du för mobil?

Eh.. En grå.. Gammal.. Med skjutlucka..


Vad har du för hobby?

Hinner bara med hästarna och barnen.


Hur många timmar sover du per natt? 

ca. 7 timmar


Vill du ha barn?

Inga fler än dem jag har.

Vad gör du om 10 år?

Tävlar med Q.

Vad är ditt motto här i livet? 

Vänta inte till i morgon med det som du kan göra idag!



Om du fick ge alla människor ett råd vilket råd skulle det vara då?

Döm inte ngn annan innan du gått ett par mil i dennes skor.

Av Jossan - 20 september 2011 21:39

Maken ska springa Lidingöloppet på lördag. Jag och Rasmus ska antagligen med och kolla. Men, vi vill ju inte stå där hela tiden.. Så, är det ngn som har något bra tips på vad vi kan hitta på under tiden??


Grönan har vi gjort, likaså Wasamuseet. Rasmus har varit på Cosmonova nyligen.. Kanske bara äta gott någonstans, och kolla lite butiker??

Av Jossan - 20 september 2011 20:30

Det regnade.. Hästarna stack precis när jag kom till andra änden av hagen. Jag gick efter och hämtade Heddan och Q, men Heddan ville till de andra och ratade maten... (Otacksamma häst****) Det enda positiva i allt elände, var att hon bajsade.. Och att det var en veckodag, klockan var strax efter 19, och det innebar att jag hann in till postterminalen med träckprovet. Så i morgon lär jag få svar på hennes maskstatus.


Alltid något iaf..För snart är det dags att avmaska.


En annan positiv sak var att A hade lyckats att få lösdriftsansvarige att dela upp hösilaget i 2 högar. Så nu kommer de ranglåga att få lite större chans att äta. För tro mig; Det är ruskigt trångt för 7 ston med föl att trängas runt en enda bal...

Av Jossan - 20 september 2011 18:07

Nu under eftermiddagen. Både Markus och jag däckade i soffan, och faktiskt: När jag vaknade kändes det helt ok igen!  


Nu ska vi bara äta lite, och sedan bär det av mot hästarna. (Om jag inte ska hämta Rasmus först.. Han stack for the first time ever ensam med polare in till Västerås.. Och han var inte så informativ innan han stack.. Så jag har inte den blekaste om vilken tid han hade tänkt komma hem.. Känns sådär.. )


Hmm...  

Av Jossan - 20 september 2011 12:22

igen, fast nu blev det en film. Igen...



Men så är han ju mitt hjärtegull med..

Av Jossan - 20 september 2011 09:26

I det här fallet handlar det om att man ska inte tro att man är frisk bara för att man blir symptomfri en stund.. För nog 17 har magen värkt halva natten.. Men efter att vi hade sjungit för Markus kl 6:45, och efter att han hade öppnat sina paket, så lät faktiskt barnen bli att härja så mkt, utan de satt kvar lugnt i sängen och kollade på tv. Och jag fick faktiskt slumra till 9. Och nu mår jag mkt piggare.


Markus hade ytterligare en attack igår kväll, men han är hur pigg som helst däremellan. Sjukan verkar inte riktigt få samma grepp om honom som på en annan..


Men nu sitter jag här vid datorn, sippar varm blåbärssoppa, och mår ganska ok, faktiskt. Proviva har ungarna druckit till frukost, och jag har letat fram Sempers magdroppar, så nu ska vi vara som folk igen.


Så, STORT GRATTIS till min lille store kille, som fyller 4 år idag!

 

Tänk vad fort tiden går!!!


  


Av Jossan - 20 september 2011 09:23

Så gjorde jag en ny header igår.. Nu skulle jag ju vilja ha in Q ngnstans på den med.. Så den ska fixas lite mer innan det är dags.. Men sedan så!

 

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards