himmelskadrommar

Alla inlägg under september 2011

Av Jossan - 14 september 2011 08:39

Jag fick rätt så mycket gjort nu på morgonen. Kan det ha haft med sömnen att göra tro?? Sista 3 veckorna har jag sovit dåligt på natten, vaknat säker 15 gånger varenda natt.. Och jag har inte haft ngn ork alls till att fixa hemma.. Men i natt fick jag sova, och jag har redan hunnit massor på morgonen.


Maken är en kvällsmänniska, jag är en morgonmänniska. Han går och lägger sig först, och går upp först. Men när han går upp tidigt så orkar han inte plocka hemma. Och jag orkar inte städa på kvällarna.. Så jag städar alltid innan jobbet när jag städar.


I dag ska jag dock göra ett undantag när jag kommer hem. Jag ska våttorka golven när ungarna har lagt sig! Och i kväll är det (kors i taket) INGA aktiviteter för barnen!


Fotboll i all ära, men den har tagit mycket tid den sista tiden..

Av Jossan - 14 september 2011 06:57

*Skjutsa barn till förskoleklass.

*Städa lite

*Jobba

*Hämta hem barn

*Fixa hästarna. Tänkte ta en promenad med dem idag igen.

*Betala räkningar

*Försöka att rabbla formler så att den nedrans vinden far sin kos...




Av Jossan - 13 september 2011 07:32

   Måste ju bara berätta.. Markus har en favoritbok här hemma.. Den handlar om livet i havet, med mycket bilder. Igår kväll när Maken skulle läsa för honom innan sovdags, så kollade de i just den boken. Då kom de till en bild som såg ut nästan exakt såhär:


Maken frågar vad detta föreställer, men Markus kommer inte håg.. Så Maken hjälper honom lite: Sjöööö.......

Varpå Markus lyckligt utbrister: SJÖRAFF!!!!!

                    




Av Jossan - 12 september 2011 21:38

När jag kom till hagen idag så såg jag att hästarna hade fått sitt hösilage på ett nytt ställe av hagen. Jag blev riktigt glad över det, nu har de mat på ett ställe, ligghall på ett och vatten på ett. Dessutom så fodras de med havre på ytterligare ett ställe, så de kommer att röra på sig mkt mer nu än tidigare.


Men när Heddan såg att jag kom, så gnäggade hon (Och det mina vänner, det händer MYCKET sällan!) och kom travande mot mig!! (Till och med några steg i galopp!)


Tog ut mina finingar ur hagen och gjorde dem klara att ta med på en tur. Heddan red jag, i den nya Teknan, och Lilleman fick gå med på släp. Det tar sig, vill jag lova! Vi skrittade de 500 metrarna mot Hubbo, och tillbaka efter två varv i paddocken. Han fick kolla på lite saker på vägen. Barn, hundar, hästar och en massa annat som vi passerar på promenaden. Heddan slår mig med förundran! Hon är helt fantastisk att ha med när jag hanterar Q. Hon är superlugn, lätt att hantera, och hon verkar förstå att hon ska vara ett föredöme. Finaste Heddan!!


Lite bilder från dagen:

Heddan kommer i trav

Den svarta unghästen på bilden kollar upp mot klippan, där Heddan nyss befann sig. Man hör Q gnägga därifrån, och strax efter att bilden togs kikar han fram, innan han springer nerför stigen efter sin mamma.



Efter en stund blir man trött och går bakom..

Men hux flux så är man på plats bredvid igen!

 

Min lösning på ledrepet. Så att jag inte dras bakåt om han skulle kasta sig. (Det är trätt genom halsremmen, men inte fastsatt. Jag håller i änden i min hand.)

Hela stogänget, utom Heddans bästis Tiffa med föl, och ett annat sto som står inne just nu med sitt föl. Ja, och Heddan och Q är inte heller med på bild..

För för dem duger det ju bara att få en egen hög vid sidan av..
Hej ¨då mina fina!! Ses i morgon!! 

 

Av Jossan - 12 september 2011 16:27

Måndagar... Det är nonstop från start till stopp... Har jobbat..Ska nu fixa mat till gänget, innan jag ska skjutsa Rasmus till scouterna, åka till hästarna, hämta Rasmus igen på scouterna, och komma hem vid.. 21:30?


Har även hunnit med att boka in Magda för idmärkning och registrering.. Sedan ska jag bara fixa Q´s pass.


Jag skojar inte när jag säger att jag sover gott natten mellan måndag och tisdag.  

Av Jossan - 11 september 2011 12:52

          Schysst stil va...
       

Av Jossan - 11 september 2011 09:45

Tor var på Aroscupen på Önsta. Det var lagets första cup ever, och deras 4-8 riktiga matcher någonsin. De mötte Syrianska, VIK, Tillberga IK och jag tror att sista laget var Barkarö IF.. (Bra koll va!!) Samtliga lag var ett år äldre än våra, eller ok. Vi har tre pojkar i laget som är 04:0r. Resten är 05:or, utom 2, som är 06:or. De fick stryk.. Men var mycket glada ändå! Och de fick sina första medaljer!!!


Tor innan matchen.

Tor på banan!

Tuff lagledare har samling.. 

  Laddar mellan matcherna..   Brorsan är med och supportar!

  Den andra brorsan supportar han med..

   

Första medaljen!!

  Kusinen med sin medalj!

  Lycklig kille med sin medalj.

    Firar på Pizza Hut, Markus räknar: sjuuuuuuuuu.....

  Trött med lycklig väntar på sin mat!

 

Av Jossan - 11 september 2011 09:27

" Långt in i skogens snår, längre bort än ögat når, kan man höra deras glada sång..."


Jag kan inte låta bli att tycka att det är jättemysigt och gulligt att mina barn kollar på samma saker som jag kollade på som liten!!


(Någon som på texten vet vad det var som de såg på??)


Alldeles strax kommer ett bildinlägg med bilder från gårdagen!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards