himmelskadrommar

Alla inlägg under februari 2012

Av Jossan - 13 februari 2012 13:35

Som jag inte tror att jag lade upp sist.. Filmare är Moa.


 

Av Jossan - 13 februari 2012 12:06

E: Galope P U: Heavenly Dreams

 

Av Jossan - 13 februari 2012 11:28

Och man vågar ju knappast hoppas på att vi är kvitt magsjukan.. Men just nu ser det ganska ljust ut. Ungarna är pigga, och Rasmus äter faktiskt lite grann nu. Själv mådde jag också pyton igår, men för mig så misstänker jag, som tidigare skrivet, att det var min nedrans katarrmage som spökade, för det sved liksom i magen..


Idag när jag vaknade var magen lugn igen, men istället så har jag så ont i ryggen att jag knappt kan röra mig, jag måste ha legat åt fanders illa i natt.. Men det är väl bara att börja röra lite mer på sig, så att man blir varm i musklerna, så ska det nog gå bra sedan.


Blev så glad över bilderna som Emelie tog igår! Det är så roligt att ha kort på Q, hur han har ändrat sig bara det här första året! Måste nästan göra en liten återblick...


Maj 2011

  

Juni 2011

    

Juli 2011

      

Augusti 2011

    

September 2011

     

Oktober 2011

            

November 2011

      

December 2011

          

Januari 2012

      

Februari 2012

     


Det har ju hänt lite, eller hur!



Av Jossan - 12 februari 2012 17:02

Alla kort är tagna av Emelie Hentunen. Tack E! Du är bäst!

                                                       

 
Av Jossan - 12 februari 2012 15:02

Och med all rätta kan jag tycka. Jag hämtade lille man idag, helt ensam, och tillsammans promenerade vi den dryga km:ern till Hubbo, där jag raspade honom lite bak enligt hovslagarens anvisningar, borstade honom och lät honom äta sina vitaminer och mineraler.


Han är trind och go, lite i överkant kanske, men jag tror att den tjocka björnpälsen lurar en lite.. Emelie fotade honom sedan när han sprang lite i paddan, och de bilderna kommer här sedan.


Jo, och så har Emelie äntligen galopperat på Heddan for the first time. Och det gick ju strålande! För att inte tala om hur hon fick till Heddan i slutet av ridpasset i paddocken! Jättefint!


Vi är på g, det är ett som är säkert. :)


Nu ska jag dock kurera äldsta sonen, som har fått magsjuka idag på fm.. Suuuuuck.. Stackaren...Det tar aaaaaldriiiig slut... SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK...

Av Jossan - 12 februari 2012 08:21

Heddans sadel var ju för liten häromdagen. Hon har börjat att muskla sig nu, och det är främst vid bogarna som problemet sitter. Jag hade en gammal RW Thorowgood, (Den ser nästan ut som den på bilden, bilden visar cobmodellen, och jag har hoppmodellen.)

och den kommer jag att behålla som inridningssadel till Q. Så kan han få slita den med hälsan..


Men Heddan behöver ju en ny. Och eftersom det är så svårt att finna sadlar som ligger bra på henne, så satsar jag på samma märke. Becka i stallet har en sådan sadel, så jag har testat hennes, och den låg riktigt bra.


Så snart är den nya sadeln här.

Av Jossan - 11 februari 2012 23:19

En myshelg i Sätrabrunn! Blir bad..

Och bubbelbad med ångbastu...

Och så övernattning med brunnslogi.

 

Till det middag på kvällen och frukostbuffé på morgonen. Ibland måste man muntra upp den man lever med, och nu när vi har varit ett par i 9 år, så ska man väl pusha för att han ska orka minst lika länge till? Och barnvakt är redan fixat. :D

  
Av Jossan - 11 februari 2012 21:29

Kommer att se ut så här om det inte blir några förändringar:

 

På lördag eftermiddag så kommer ET:n ut och ska kolla Heddan med. Hoppas att det inte blir så mycket som hittas, men skulle det vara ngt så vill jag att det åtgärdas. Det är ett tag sedan hon blev kollad nu. Det kom liksom en dräktighet emellan :)

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards