himmelskadrommar

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Jossan - 13 september 2012 23:40

Innebär visst att sitta vaken och skriva vid datorn halva nätterna? Hmpf.. Undrar om jag någonsin kommer att lära mig det här och tycka att det är enkelt?


Har iaf ändrat mit tenta nu och jag tror att även om den inte är klar än, så är den nog lite mer rätt än tidigare. Jag har lagt mer vikt vid resultatet än innan, vilket jag tror är rätt. Det som strular för mig är att mina ord inte räcker till!! Jag behöver mer utrymme, men jag har bara ca 20 ord tillgodo..


Nåja. Om vi ska gå till något roligare, så kan jag berätta att min nya kapson blev uthämtad idag. YEEEEEEEEEEEEEES, vad fin den var! Brun denna gång, eftersom jag har fått för mig att Q nog ska ha bruna saker? Testade den på honom i paddan en kort stund, och trots att det var nästan 2 månader sedan jag hade honom på lina så gjorde han det med bravur! Fina Qsan! Love you! Vi gav oss efter 5 minuter, jag skulle mest se hur han rörde sig, och han rörde sig riktigt bra ikväll. Han har ju lite jobbigt med sin kropp just nu, som så många andra åringar så växer han ju en del..


Innan jag åkte hem så serverade jag grabbsen på lösdriften lite strå med. Yummie sa de, och började glatt att tugga. Fina hästarna!


Nu ska jag ta och sova! God natt, alla därute!


Av Jossan - 13 september 2012 11:46

Är inte fel det heller..

Av Jossan - 13 september 2012 11:46

Är inte fel det heller..

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards