himmelskadrommar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jossan - 22 oktober 2012 19:49

På helgens missade film. Prometheus. Ok. Inte mer än så. 


Men innan dess så färdigställde jag frågeformuläret som vi ska ta med för granskning på onsdag fm, när vi ska få handledning inför fältstudierna. Inte säkert att det duger, jag vet att de är ytterst noga med att vi har formulerat frågorna rätt, tänkt rätt och dessutom snävat till det hela rejält. 


Bara att hoppas på det bästa, helt enkelt. Har hur som haver sänt äver det till studiekamraterna för att de ska kunna kolla om det blev som vi pratade om idag, när vi hade gruppdiskussion kring frågorna och upplägget. 


I morgon ska jag renskriva men massa anteckningar på datorn, så att jag kan tyda mina tankar kring kursen enkelt på salstentan. Tisdagskul!  


Men nu är det lägg- och läsdags med Torpe! Det ni!

 

Favorit i repris på finkillarna!

Av Jossan - 22 oktober 2012 13:23

Hade önskat mer tid inför fältstudien istället.. Suck!!!

Dessutom är det ingen som har ringt om bilen än.. Kriiiiis!!!!

Av Jossan - 21 oktober 2012 12:14

Men först förbi alla föräldrars ångestaffär: Toys r us...

Ännu värre blir det när ens egna inte ska få ngt, men ack sååååå nyttigt att lära sig! ;)

Av Jossan - 21 oktober 2012 12:13

Men först förbi alla föräldrars ångestaffär: Toys r us...

Ännu värre blir det när ens egna inte ska få ngt, men ack sååååå nyttigt att lära sig! ;)

Av Jossan - 21 oktober 2012 10:06

Tidigt ute i stallet idag. Q blev borstad och genomkollad i benen. Jag kan verkligen inte urskilja något konstigt så länge han inte har vagnen bakom sig. Det är ju skumt. Men nu ska jag testa att låta honom dra en gång i veckan med, för att hålla mig uppdaterad om hans tillstånd innan veterinären kommer. Men oavsett ska hon få komma och kolla. Jag vågar inte skjuta upp det ifall att det är ngt som behöver avlägsnas. Fina Qusan, han ska må bra! 


Nu är frukosten intagen, så nu blir det till att tvätta håret och fixa fejset innan vi ska ner på stan idag. I morgon är det skoldag i E-tuna igen. Full fart och ingen ro! Men det ska nog gå bra! 



Av Jossan - 21 oktober 2012 00:21

Kul filmsällis man är då. Jag somnade 15 min in i filmen och vaknade när det var 10 min kvar...

Får kolla om i morgon kväll. Nu ska jag fortsätta sova, så att jag hinner upp till stallet i morgon, så att jag senare hinner åka hem och duscha innan vi ska in mot stan för att shoppa en födelsedagspressy åt barnens kusin Tudor, som de ska överlämna på kalaset under eftermiddagen. Eller ja, direkt efter lunch för att vara exakt, så ska de yngre förmågorna vara redo för partyparty, och med tanke på hur laddade de redan är, så blir nog inte det något bekymmer.

Men nu: soooooovaaaaaaaa!

Av Jossan - 20 oktober 2012 11:47

Jag står inte ut längre.. Råttlukten kills me... Så nu skurar jag järnet med citronsåpa.. Alla pojkarna är på villovägar, hos sin farmor är de små, medan de stora är på ibmatch på fryx.

Då kan man ju passa på!!! Såååå skönt när det är snyggt, vilket det tyvärr sällan är hos oss, eftersom de flesta här verkar tro att vi har en städerska på heltid som plockar upp allt som lämnas framme.. Jag är inte heller helt oskyldig. Efter ett tag gör jag ett ryck och städar, men eftersom det strax är rörigt igen så lägger man ner engagemanget. Och således lämnar även jag grejer framme. Tills nästa ryck...

Maken kan också börja plocka ibland, han är en sorterare. Men även hos honom kommer det i ryck. Hos barnen finns det inga ryck alls. Måste trimma in detta känner jag. De måste lära sig att se röran..

Koppla av ordentligt, det kan jag bara göra när det är rent och snyggt! :)


Av Jossan - 20 oktober 2012 07:53

Att ta en snabb tur ut till stallet. Det ska regna hela dagen, så Q ska få komma in och vila lite, och jag misstänker att Primus inte heller har något emot att komma in och sova lite i halmen inne. Då får de ju dessutom vila "ifred", de små. Ingen som kan bestämma att de måste gå upp om de ligger och sover, och det är nog ganska skönt, även om "gubbarna" i hagen är snälla. Men man kan ju inte komma ifrån att det är de som styr. Med all rätt. 


Så lite kläder på, och ut i regnet. 


Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards