himmelskadrommar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jossan - 19 oktober 2012 23:11

Är kanske chansen och möjligheten att tända ljus.. Men HAAAAAAATAAAAA gnagare som dör o väggarna och luktar APA!!!

Amen. ;)

Av Jossan - 19 oktober 2012 19:40

Jag förstår vad en lägereld kan göra för stämningen på ett läger, eller för tryggheten förr i tiden...

Av Jossan - 19 oktober 2012 19:19

Denna ska vi strax till att kolla på, Maken, Rasmus och jag själv. Hoppas att den är bra, har sett bra kritik på den från olika vänner på fb, men vem vet. Tycke och smak varierar ju, och tur är väl det!! :);)

Av Jossan - 19 oktober 2012 12:15

Bland annat så var expeditionen STÄNGD fredagar. Mutter.. Men skam den som ger sig. Jag ringde och de var snälla och gav mig den iaf.   


Men jag blir inte klokare av att läsa den.. Jag TROR att det som jag ska komplettera är att de inte kan finna min URKUNDSINLÄMNING. Som jag har skickat in. Jag har kvittot kvar. Tur det. Har sänt den igen, men det känns så taskigt att få U när man har gjort allt som står i ens makt för att få G. 


I övrigt finns det några kommentarer i texten, men han har skrivit att det är en bra text och att han därför bara har kunnat ge några få kommentarer. Varför måste då urkund krångla.   


En anmärkning som jag har fått är på EXAKT samma sak som jag och en studiekamrat var till KLOKverkstan och bad om hjälp med och fick höra att det var helt rätt. Konstigt att de som ska hjälpa en säger motsatsen till vad dömande lärare säger.. 


Negativ? Ja. Jag är det idag, känner jag. Skit. 

Av Jossan - 19 oktober 2012 08:47

Eftersom jag egentligen skriver för mig själv, så borde jag ju inte bry mig om hur många som läser min blogg. Och det gör jag väl egentligen inte. Men det vore ju roligt att veta VILKA som läser min blogg regelbundet. Några vet jag, för de kommenterar emellanåt, vilket är jätteuppskattat. Lika kul som att få ett brev från en vän med posten! 


Men det är minst 60 personer som hyfsat regelbundet läser bloggen, men som jag inte har den blekaste om vilka de är? Ni kan väl skriva en liten notis bara. Antingen bara ett hej, eller om ni vill en lite längre presentation! Det vore roligt att veta varför ni läser bloggen med. :) 


Genom bloggen har jag fått många nya vänner, däribland Ann, som jag umgås så pass flitigt med som man kan göra när man har ett antal mil emellan sig. Men jag är så glad för den vänskapen! Och detta tack vare bloggen!

Av Jossan - 19 oktober 2012 08:05

Kompletteringar på tentan.


Ok. Jag ska väl vara glad över att det är kompletteringar. Jag behöver ju inte göra omtenta och få en ny uppgift, men det hade varit så skönt att kunna lägga ner den kursen nu, när man har en ny tenta att rikta in sig på om bara tre veckor. S-U-C-K.


Men man lär sig av sina misstag, right?


Något roligt i allt detta är väl isf att vågen har börjat att peka nedåt igen. Har tre kilo kvar till målvikten nu. Känns inte omöjligt. Det ska jag klara till jul! Kläderna börjar att sitta bättre igen, det känns jätteskönt!! Och jag har inte behövt vara hungrig på hela den här tiden! Underbart! 


Snart kan jag fuska lite då och då med. Unna mig lite fika någon gång emellanåt. Men jag har faktiskt inte saknat det så hemskt mycket. Det finns ju alternativ som man kan gagna sig av. Stevia fungerar jättebra som alternativ till socker tycker jag, och unnar mig chokladmousse ibland, gjord på mörk choklad, stevia och vispgrädde. Och så hallon till. Tar bort begäret efter godsaker för stunden. Så som ni ser så svälter jag inte mig själv på något vis! Men jag äter inte grönsaker/rotfrukter som växer under jord, inte ris, pasta, bulgur heller. Läsk och saft går fetbort. Dricker rött thé istället för svart, äter ofta avokados med tillbehör. Inga lightprodukter, men noga med att de inte är söta. Så tex turkisk yoghurt på morgonen istället för smaksatt vanlig frukostyoghurt. Inga flingor till, utan nötter, typ hasselnötter, istället.


Mycket sallader har det blivit de här veckorna, gärna med kyckling, fetaost, soltorkadetomater och annat gottit till. Eller bara med räkor och ägg. Och mycket kött har jag ätit. 


Men det fungerar verkligen! Jag är inte hungrig, och jag går ner i vikt. Men visst kommer sötsuget över mig ibland. Då får jag nöja mig med mörk choklad, eller en näve nötter. 


Snart kan jag börja fuska med ngn frukt om dagen, DET har jag verkligen saknat. Jag älskar frukt. Men jag ska försöka att skärpa mig med godisätandet och läskdrickandet även i fortsättningen. Det är de största bovarna till att jag har gått upp i vikt från början! 


Skärpning, Jossan!



Av Jossan - 18 oktober 2012 20:31

Idag kunde jag inte se minsta lilla på Q, men så hade jag ju heller inte någon rockard efter. Har klämt och känt och hittar inget konstigt, inga gallor eller svullnader. Ingen ömhet. 


Blev lite rykt och fix i stallgången, för det behöver vi träna på.    Snart är det hovslagardags igen, och då ska han stå som en droppe i gången. Nästan iaf. Bara att träna vidare. Det går jättebra när vi är ensamma, men han är ofokuserad så fort det är en annan häst eller andra personer i stallet. Nyttigt att träna. 


Lyssnar på min nya bok, Änglamakerskan, nu. So far so good!


I morgon ska jag skissa lite på våra frågeställningar och en avcheckningslista på morgonen, samt städa ur bilen, som ska lämnas på verkstad i morgon efter lunch. Ett besök av farmor på sjukhuset är ännu en av dagens punkter. Och ett besök hos Q på fm med. Sedan är det bara fredagsmyset kvar. Skönt!  Vågar man hoppas på lite  i helgen? 


 

Av Jossan - 18 oktober 2012 17:54

Inledning:


Kommer till stallet, och hör att någon är på väg uppför stegen till skullen. Allas stora skräck är att stegen ska välta när man är där, TROTS att Stallbossen har monterat dit säkra steghållare. Smyger in och kikar vem det kan vara som är däruppe.. Becka.. Moahahahaha!!


Smyger fram och tar bort stegen, lägger den som om den har vält.. Smyger iväg.. Och sedan..



 

Lyssnar man noga så hör man henne släppa påsarna uppgivet, innan hon går iväg och hämtar en högaffel för att fiska stege.. Men man hör tyvärr inte hennes: -Kill me.. som hon suckar fram däruppe. 


Såååå synd att jag avslöjade mig innan hon hann fiska stege... Men askul iaf!


Stall Hubbo i ett nötskal!



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards