himmelskadrommar

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Jossan - 2 december 2012 16:16

Tog hem massor av grejer från stallet idag som inte hör hemma där den här säsongen. Så just nu håller jag på att göra rent stövlar, fy 17 vad leriga de var efter den här hösten. Blurk. 


Jag gjorde ju mig av med en hel hög täcken i höstas, och jag tror att jag har täcken så att jag klarar mig i ytterligare något år. De sista åren har jag satsat på att köpa täcken av märken som jag vet har haft bra kvalité på sina grejer. Men nästa täcke på önskelistan är helt klart ett Rambotäcke. Men det får dröja tills dess att vi är i full gång, den röde och jag. 


Satt och lekte ihop en ny header nu på eftermiddagen med. Ungarna har slapparsöndag, och Maken kommer nog snart hem med vår nya tvättmaskin.. Bra, för jag har ett litet tvättberg här.. Men först ska vi väl se om vi kan montera den..   


I morgon har jag först praktik, och sedan blir det en sväng ut till stallet för att pyssla lite, innan hemgång. Ev så ska Markus på handbollsträning på kvällen, men det återstår att se om han orkar denna gång. Förra gången var han för trött för att det skulle bli något av med det.. Time will tell, helt enkelt.


Nu ska jag skura badrum på överväningen. Söndagskul i Tortuna!   



Av Jossan - 2 december 2012 13:54

Det är kallt, visst. Men solen strålar, snön gnistrar och det är underbart vackert ute!!! :D Måste visa lite bilder från idag!

 

 

 


Hästarna var pigga och glada. Jag fyllde lite vatten och tog en rejäl rengöring av den rödes ena bakkota, där han har lite muggtendens. Efter att ha tvättat och gnott så smorde jag in med salsyvase, och det blev jättefint. Gillar att han inte längre blir lerig! Nu kan man nog få bukt med allt vad hudproblem heter. Äntligen!


Missade dock Emelie, som hade velat följa med ut och fota idag med.. To bad.. Men det blir väl fler tillfällen!


Idag var den röde på ett prima humör. Jag fick klia pannan, fixa med bakbenen (tvätt) och kratsa hovar. Han är numera GALEN i slickstenen, och vi kör den som belöning när han har gjort något bra. Fungerar toppen. Vi börjar stärka bandet mellan oss, och det känns jättebra. 


Kommande vecka har jag tänkt att vi ska börja gå på lite promenader i omgivningen runt stallet, för att han ska bli bekant med området.  Jag ska även testa om han kan ha det träns som jag använde till Q på slutet. Men det verkar som om han har ett lite större huvud än Q, för Heddans grimmor passar honom ypperligt. Ja, och det är nog vad jag har planerat inför nästa vecka.    Och det räcker väl alldeles utmärkt för en liten röd bebishäst? Om ytterligare ngn vecka ska jag testa Q´s sele på honom, och så kan vi kanske testa lite tömkörning.  Spännande! 




Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards