himmelskadrommar

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Jossan - 15 februari 2013 23:47

Men två ord räcker...

God natt!! :)

Av Jossan - 15 februari 2013 11:39

Har dragit ut alla PP:s som jag kan hitta på BB:n, tillsammans med de anteckningar/förkortningar ur böcker som vi redan hade. Läst i Gärdenfors bok, beställt litteratur till nästa kurs och känner bara stor förvirring..


Usch.. Undrar hur den här tentan kommer att gå.. Det som känns mest frustrerande är att varenda kurs som vi har haft nu har brustit i informationen. Ibland känns det som om vi är en testklass. (Hur lite info kan de få och ändå klara sig?) 


Som tur är så har vi ju fått hjälp av de andra klasserna, som faktiskt får information. Annars vete 17 hur det skulle ha gått.. Men den här kursen är rätt så tunggrodd, och lite mera hjälp på seminariumen hade helt klart underlättat en hel del.


Nu har jag iaf valt mina teman till tentan, så helgen får gå till att markera i några av böckerna, så att jag snabbt kan finna det på fredag. 

Av Jossan - 15 februari 2013 07:25

Jag känner mig konstig i kroppen. Har haft svårt att sova två nätter, känns som om jag har en begynnande magkatarr på väg, men ändå inte? Hade planerat för skola på fm idag, men eftersom Maken lämnar in den ena bilen idag så är vi en bil kort, och då blir det till att plugga hemma istället. Det är så att bo på landet helt enkelt.. 


Ska försöka att välja två teman idag och finna information runt dessa i böckerna, så att jag får lite enklare på tentan sedan. 


På eftermiddagen kommer veterinären till stallet för att vaccinera hela gänget. (Nästan) Hoppas att Calle sköter sig, han har ju blivit sprutad en hel del på sistens.. Men då var han ju en klippa. På tal om det så är han jättefin efter kastrationen nu. Vet man inte om det så kan man inte se något. Skönt!   


Kom ut till stallet igår em vid 15. Startade med att greppa grimman och gå mot hagen. Men när jag kom nedför backen så gnäggade de andra hästarna som inte går i lösdriften lite uppfordrande efter mig. Stannade och kollade på dem.. Gick tillbaka upp till stallet, och visst var det så att de bad om sin lunch. Kom ut med de två första påsarna, och då såg jag Callekott vid grinden. Gick fram till hagen och släppte ut honom. Sedan följde han mig som en hund och vi fodrade de andra hästarna tillsammans. Sedan promenerade jag upp till stallet där jag lagt grimman och ropade på honom (Han stannade och nosade vid sista hagen.) Genast kom han och kröp in i grimman. Hahaha. Vilken skillnad det har blivit. 


Vi gick in i lilla stallet, och där vet ni ju vad vi tränade på. (Ni som inte vet kan kolla på filmen som jag la ut på bloggen igår.) När vi ansåg oss vara klara gick vi in i stora stallet där jag brukar kratsa hans hovar, uppställd på gången för att göra det enklare för hovslagaren. Även hit promenerade Calle lös. (Fast han tog sig en närmare titt på hösilaget på vägen. Fast vad gör det, när man kommer när matte ropar..) 


Efter hovkratsning så gick vi tillbaka till hagen, och sedan fyllde jag hösilage i höbaren åt killarna. 

Nu ska jag ta tag i tillvaron här hemma, ta med Markus till förskolan och sedan ta tag i pluggandet. Grämer mig över att jag missade gårdagens föreläsning, men cellprovet som jag tog igår har jag missat under så många år, så jag kände att det var akut. 


Ha en skön fredag!!


(Och Kim, jag har fått din kommentar och svarat på den, men när jag skulle klicka på godkänn kommentar så slant jag med fingret och lyckades radera den..    Men jag instämmer med dig, han har blivit jätteduktig, och verkar tycka att det är såååå roligt!)

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards