himmelskadrommar

Alla inlägg under februari 2013

Av Jossan - 3 februari 2013 20:46

Det har krånglat. Massor. Jag har suckat, slitit mitt hår och insett att det bara är att skärpa till sig. Vad jag pratar om? Mina inlägg här såklart.. När jag skriver på iPaden och mobilen så gör rättstavningsprogrammet att vissa ord byts ut, oftast utan att jag märker det. Dessutom vet jag inte hur många gånger den sista tiden som jag har lyckats klicka på sänd innan jag skrivit mer än ett par rader..

Ni blir tvungna att uthärda mina misstag dessvärre.. Jag är alltid lite stressad när jag gör ngt, så det hjälper nog inte att jag lovar att försöka bättra mig.. ;)

Men filmen,som jag lyckats lägga som privat i mitt tidigare inlägg idag, är nu fixad så att den går att se. Thanks for your help, Evelina! Annars hade jag nog inte märkt vad jag gjort på läääänge.

Nu ska jag dricka the och myyyysa med familjen, nya tag i morgon!

Av Jossan - 2 februari 2013 23:15

God mat och bra sällskap. Sååå trevligt och roligt att göra ngt annorlunda.

Av Jossan - 2 februari 2013 17:15

Ikväll ska syrran och jag se till att mamsen och pausen får sin julklapp. Så strax bär det av mot fröholmen för att hämta kvällens huvudrollsinnehavare., för att sedan bege oss mot stan. Gott ska det iaf bli även för oss! ;)

Av Jossan - 1 februari 2013 20:06

Blir inte så mycket gjort på ett par dagar, det är SNORHALT ute. Men kanske att det går att ta en promenad på vägen i morgon? Vore skönt att göra någonting iaf. Tycker nog min fine häst med.

Idag har jag bara borstat och klickat med honom. Tränsa är absolut ingen konst längre, det går som en dans. Nu ska jag försöka att komma på nya klickövningar som vi kan ha nytta av längre fram med. Han är ju så tacksam att arbeta med, han är så intresserad av att göra rätt!

Av Jossan - 1 februari 2013 06:45

Det som får mig att skratta allra mest, på ett sorgligt vis dock, och dessutom får mig att sluta läsa andras bloggar, är när bloggaren gång på gång måste använda sin blogg för att trycka ner andra.

Enligt psykologin så mår en sådan människa, som gör så i verkliga livet, väldigt dåligt och om man då dessutom inte har modet att stå upp och säga vad man tycker till personen irl, i telefon eller öga mot öga, så tycker jag nog att man bör vara tyst. Visst bör bloggen få vara en plats att skriva av sig på, men när det åter och åter igen handlar om saker som absolut inte angår en det minsta, och dessutom personangrepp, det är då som jag tänder till.

Vissa saker angår en helt enkelt inte, alla människor är som tur är olika och de som har styrkan att ta tag i sitt liv och göra något åt ett problem är värda all stöttning de kan få.

Skäms på sig som drar alla över en kam.

Morr!

Det är min åsikt, och nu ska jag återgå till att gå ner i vikt för att må bättre.

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards