himmelskadrommar

Alla inlägg under april 2013

Av Jossan - 25 april 2013 21:44

Har tömkört Calle utan ledare idag, MED SLÄPA EFTER! :D woohooe! Nemas problemas! Lycklig? Oyeah! Calle med tror jag. Han visade iaf alla sina konster för min pappa med stor iver.. Flema, buga, apportera och fullt ös i paddan. ;)

Efter det så sprang jag dagens runda. Gick helt ok. Blir samma på lördag, och sedan är det nog dags att öka på lite. Som grädde på moset så har jag bara gått ner i vikt nu under två dagar. Nutriletten går att piffa till upptäckte jag idag! Tur det.. Kanske kanske kan jag på det här viset nå min matchvikt på två månader? 3 kilo.. Sedan är jag nöjd. Då mår jag topp när vi åker på resan i sommar. :)

Dessutom Måste jag ju komma ordentligt i form inför Calles inridning i höst! Så det så! Inte ska han behöva bära runt på heffaklumpen iaf. (Jag är ju så lång att jag väger en del till och med i Matchvikt. Så några extra kilon behövs inte!

Av Jossan - 25 april 2013 18:52

Eller inte.. Barnen lyckades just välta ett glas vatten över min laptop. En olycka såklart, men skit.. Inte nu. Som tur är har jag sparat mina aktuella arbeten på ett usb, men ändå.. Blääääh..

Den var avstängd helt och hållet, inte uppkopplad och jag tror inte att det var speciellt mycket som kom på själva datorn. Den är noga avtorkad och får nu stå på tork ett par dagar.. Håll tummarna för att den startar på söndag.. För då tänker vi testa den.

Av Jossan - 24 april 2013 21:35

Ja, det gjorde Calle och Julia idag. Vi startade med vanlig tömkörning. Gick galant. Sedan spände vi Calle för släpan. Julia var tömförare (Heter det så? ) och jag ledde. Men Calle bara gick som om han aldrig gjort annat. Inte en enda gång verkade han ens lite irriterad. 


Fantastiska lilla häst. Fortsätt så här!   

Av Jossan - 24 april 2013 07:46

Så jag har redan hunnit med att fodra, täcka och släppa ut ett gäng kusar. Men nu sitter jag ombytt och klar i skolan och inväntar resten av klassen. För jodå, jag är först på plats.. ;)

Idag skiner iaf solen i Västerås, och man kunde se torra fläckar till och med i de värsta hagarna. Tjohoooo! Packade en kärra hösilage som de ska få i em, skönt att ha det gjort för dagen. Efter skolan ska jag hämta Markus och Tor, och sedan åker vi på direkten ut till mina föräldrar. Efter det blir det ännu en vända till Hubbo innan jag kopplar av i soffan för kvällen. (Med en kväljande nutrilett i handen.. X/ )

Full fart, såklart!!!! :)

Av Jossan - 23 april 2013 19:19

Min diet har stått still i över en månad. Då ger jag upp. Det var precis samma när jag körde GI. Hit men inte längre typ. Dessutom har jag den sista tiden blivit så saaaaaaatans trött.. Däckad vid 15 varenda dag..

Så nu blir det något nytt. Något mål om dagen byts ut mot en vedervärdig påse nutrilett. För det mesta kvällsmålet. Eftersom jag fortfarande gillar mina kokta ägg på morgonen så kompletterar jag dem bara med hårt bröd till. En frukt på fm och en på em. Och så en normal lunch. Till detta så tillkommer det att jag springer en snutt varannan dag. (Kan bara säga en snutt, för just nu är det bara två kilometer som jag är uppe i. Nästa vecka tar jag fyra.)

Mitt mål är att klara vårruset med sina fem kilometer den 22 maj. Helst på en tid som matchar mina tidigare resultat. (Nix, tänker inte avslöja vad det är, men eftersom jag är en tävlingsmänniska så kan ni ju ge er på att jag kommer att försöka nå ett bättre resultat den är gången..)

Mot beach 2013. Yey!

Av Jossan - 23 april 2013 12:19

Den här helgen fyller svärfar 70 år. Nästa helg är det inkörning igen. Helgen därefter är det konsert i Stockholm. Mycket roligt som händer. Fast det finns smolk i bägaren med. Farfar blir inte bättre, och nu känner han knappt igen mig längre. (Det varierar från minut till minut, men mestadels är jag som en främling..) Har lämnat in kursens näst sista betygsgrundande arbete och nu är det bara ett enda kvar. Filar på det hela tiden, men vi får egentligen inte information om hur det ska vara förrän i morgon. 


Maken är ju ett stort fan av Springsteen, och när jag nu lyckades med att få tag i biljetter till extrakonserten så ska till och med jag hänga med. Hade flera planer på hur vi skulle lägga upp dagen, och nu är det bestämt att vi åker tillsammans med ett annat par ur vår bekantskapskrets, passar på att äta gott och ha en riktigt bra dag i Stockholm helt enkelt. Barnvakt är fixat, nu behöver vi bara ta ett djupt andetag och försöka att finna ett lugn med.   


Nu har jag iaf rastat färdigt den här dagen. Nu bär det av mot förskolan för att hämta Markus. Sedan ska vi allt ta och åka in till stan, har lite shopping att göra.


Todeloou!

Av Jossan - 23 april 2013 07:19

Med utsläpp av hästar. Men nu är jag hemma igen, lite frukost, lämna barn och sedan drar dagen igång. Fullt ös. Fast just nu känner jag att jag har kontroll på tillvaron. :)

Av Jossan - 22 april 2013 16:52

Första försöket över en oxer. Reaktionen lät inte vänta på sig. Tvärnit följt av stillastående hopp rätt ut ur bild! Underbara Callekott! Du löser det mesta du!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards