himmelskadrommar

Alla inlägg under maj 2013

Av Jossan - 4 maj 2013 22:07

(Alla foton är tagna av Emelie Hentunen)


För man måste vara fin invändigt med. Och det är Calle. Att dra vagnen, det var väl ingen konst!!

       


Verldens besta kör-cirkus-hoppe-ochspringafort-hest. 

Av Jossan - 4 maj 2013 22:03



(Alla foton är tagna av Emelie Hentunen)


                 

Av Jossan - 4 maj 2013 21:46

(Alla foton är tagna av Emelie Hentunen)


C - Jag vill visa vad jag kan mer! Jag kan massor med bra saker!! 

Jag kan:


Le!

 


Buga!

 

Snosa min mamma i örat när hon jobbar med annat!

 

Få henne att ägna sig åt mig istället för att jobba med annat...

 

Buga ännu mera..  

Provsmaka det mesta..

 

Apportera såpeflaskan..

 

Låta Julia hänga på mig. Det är helt ok!

    

Bli tömkörd.

   

Buga ÄNNU mera..  

Och tömköras ÄNNU mera..      


Lipa kan jag med, när jag själv vill..  

Och när matte tycker att jag är duktig, då får jag mitt favvogodis. Yummie!  

Av Jossan - 4 maj 2013 21:31

(Alla foton är tagna av Emelie Hentunen)


C - Va ska vi hitta på idag???  

- Tänkte att vi skulle hoppa lite.. 

c - Hoppa?? Åh, jättekul. Jag är ju jetebra på det! Rena dynamiten. Ska visa!


Först ska man ta sig fram över den tomma ytan i paddan...

 

(Man kan passa på att busa lite.. Det får man... Man nästan MÅÅÅÅSTE.. Det spritter i bena!)  
 
(Sen kan man springa vidare, mot hindret!!)
Sen hoppar man..            
Flera gånger!!!  
 
Jag SA ju att jag var JETEBRA på att hoppa!! Rena dynamiten. Jag SA ju det!!!  

Av Jossan - 4 maj 2013 10:36

Jag klev upp och tog spåret två varv innan frukost. Det gick SEGT. Första varvet var jag stel som jag vet inte vad. Kände av benhinnor, knän och axlar.. Andningen var inte heller på topp. Andra varvet hade jag mjuknat, men det kändes som om jag spring i sirap. Fast jag bättrade ändå på varvstiden med en minut det varvet? Hur som. Enligt mina beräkningar så springer jag nu km på 5:20 när jag springer 3,6 km. Det vill jag förbättra till 5 minuter blankt innan jag går upp ännu ett varv. Har tre veckor på mig. (Var ju som vanligt sent ute. Suck   )


Nu ska vi strax bege oss mot transporten, som idag ska få sista strykningen med färg. Jag tror att den kommer att bli jättefin. Kommer att ta ett beslut senare på om jag ska måla taket och mellanväggen med. Time will tell. Fast det blir inte förrän i sommar isf. Är ju liksom inte lika mycket jobb med det som med det andra iaf. 


Calle får en visit i eftermiddag, är lite svajig med hur dagen kommer att se ut, men eventuellt så repeterar jag lite från gårdagen för att befästa det hos honom, annars får han bara pyssel och vila. 



Av Jossan - 3 maj 2013 22:33

För jag hann inte med att springa idag. Men får ta det i morgon fm istället. Hann lite annat istället.   


Duktiga Calle, som var hoppehest igår, var draghäst idag. Jag ledde honom runt idag, efter att ha tömkört utan släp. Tömkörningen känns rätt så säker i sig nu. Att dra bryr han sig inte heller speciellt mycket om. Han är inte bakskygg och det känns kanoners. Med mig till hjälp hade jag Julia och Emelie var med och fotade lite. Läs mycket.. Stackars Emelie förresten. Hon har just blivit av med gipset och skenan som hon har uthärdat med under sex veckor efter att ha fallit av en häst illa.  Nu väntar en lång konvalecenstid där hon mäste stärka benet, som fick två frakturer i fallet.   Men vi hoppas att du snart är back to your OLD self again..   Krya!! Idag haltade hon fram, och var helt slut efteråt. Hon sover nog gott inatt.

 

Bilder från dagen kommer nog i morgon. Tills dess får ni hålla er.   

 

 

Av Jossan - 3 maj 2013 14:20

 

Nu:


Ja, jag veeeeeet, den är inte klar. Men man ser ju iaf en skillnad! ;)




Av Jossan - 3 maj 2013 14:13

Igår när jag kom till stallet var hagarna så här fina!

   


Så skönt (!!!!) när man slipper alla knugglor och allt skit som har legat samlat hela vintern och första delen av våren. Hästarna verkar absolut inte misstycka. 


Transportrenoveringen fortlöper. Första lagret färg är ditlagt idag.

 


Andra och sista lagret ska dit i morgon. Så ska jag köpa en ny lampa att ha i transporten, pappa ska fixa nya positionsljus framtill och så ska han skruva dit alla beslag igen med nya vagnsbultar. Hoppas verkligen att Calle kommer att gilla den sedan!


Nu ska jag snart bege mig mot stallet. Får sällskap av både Julia och Emelie idag, så med största sannolikhet kommer det ngn bild sedan.  


Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards