himmelskadrommar

Alla inlägg under maj 2013

Av Jossan - 2 maj 2013 22:54

Ja, idag har vi löshoppat, Calle och jag. Han var såååå duktig! Jättestolt är jag över honom. Vi började lågt, på 50-60 cm, två hinder med ett galoppsprång emellan. Innan dess var det en bom. Den här kombinationen är det andra gången han tar sig an, och jag tycker att han gjorde det strålande :)

Efter att vi var klara, blev nog totalt 9 rundor över hindren, varav 2 som nedvarvning och självförtroendehöjande efter att ha hoppat lite högre, så hämtade jag tumstocken och mätte: 95 cm! Jag trodde att det var på 75-80 jag.. Där ser man. Duktig kille! Den höjden klarade han lätt av. Men högre ska han inte hoppa innan hösten. Så efter dagen så blir det kanske bara en löshoppning till innan sommaren. Han behöver inte mer.

För efter allt nytt som han har lärt sig de senaste månaderna så är sommarvilan välbehövlig! :) och välförtjänt!! :))

Finaste Callekott!

Av Jossan - 2 maj 2013 11:29

Tänk.. Nu blev det tidigare ljusa taket mörkt..

Av Jossan - 2 maj 2013 11:29

Tänk.. Nu blev det tidigare ljusa taket mörkt..

Av Jossan - 1 maj 2013 19:52

Foto: Julia B

 


Julia skickade mig bilder idag, och bilden ovan samt den här nedanför blev mina favoriter. De visar verkligen hur vi är, hahaha.


Foto: Julia B

 

Av Jossan - 1 maj 2013 19:36

Tog mig i kragen och drog en runda i spåret. Gick kalasbra idag. Vilken känsla!   Annars har ju hela eftermiddagen gått till transporten. Och mer arbete med den blir det i morgon. Jag och Markus sticker och fixar färg tidigt i morgon bitti, och så ska vi ha målat första lagret tills lunchen i morgon. 


På em tänkte jag ta och löshoppa Callekott lite. Inte högt, men det märks på honom att han dels tycker att det är roligt, dels att han blir bättre och bättre på avsprångspunkten och bedömning av denna vid varje tillfälle. Lilla killen börjar att bli stor. Tänk att det är dags för inridning i höst?! Tiden går så ruskigt fort!!

Av Jossan - 1 maj 2013 16:40

Varför slänga det golv från transporten som var fint? I princip var det bara en niondel av golvet som var dåligt när det väl kom till kritan. Av resten tillverkade papsen en rejälare vedkärra till sig själv. Blev delar kvar efter med. :)

Av Jossan - 1 maj 2013 12:10

Men här har det hunnit hända grejer redan. 


Transporten är numera ren utvändigt med.

 


Callekott har jobbat duktigt:


Min stjärna!   



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards