himmelskadrommar

Alla inlägg under januari 2014

Av Jossan - 30 januari 2014 14:32

För här vid 14-tiden så stack Tor hem till en kompis, och Markus är redan hos kusinen. Rasmus är på väg hem med bussen.. Så vad ska jag göra då? Hmmm.. Jag vet vad jag borde göra.. Tvätta.. 


Men visst, kan stoppa in en maskin, och medan den går kan jag förkovra mig lite i litteratur...

 

Av Jossan - 29 januari 2014 23:06

Känns mycket bra att jag satte på Calle hans varmare täcke med hals idag. Det ska snöa och blåsa hela natten.

Själv får jag ligga här i sängen och lyssna på hur vinden viner utanför och undra om jag kommer att somna snart..?

5 km avverkade idag med. Det börjar att kännas riktigt bra! Ta mig sjutton, jag ska ha en bra tid i år! (Vårruset) så här väl förberedd har jag ju ALDRIG varit. Fast det skulle inte skada att tappa ett par kilo innan heller.. Hehe.. Mindre last att bära på, både för Calle och mina egna ben då.. ;)

Är fortfarande helt lyrisk efter dagen. Min fina fuxkille!! Åh vad det ska bli roligt att se dig utvecklas!

Av Jossan - 29 januari 2014 13:58

Microfonen har slut på batteri. Lärarens dator dör.. Verkar vara ungefär som på förskolan: Inget går enligt plan ;)

Men jag kan ju passa på att berätta vad jag gjorde tidigt i morse! Jag RED på min fina häst! Bara att hoppa upp utanför stallet. skritta till sommarhagen i stormen, travade en minute där och skrittade hem. Totalt ridpass 6 minuter. Jättelycklig ryttare och superduktig häst! :) Dessutom så var han idag mellan hand och skänkel, inget tjafs, utan lika fin som han kan vara vid körning! I sitt svåra varv kan jag tillägga.

Svävar på moln! Det kommer att bli rackarns bra detta!!
Här kommer bilder på Calle i nya bröstan! (Och massagepad ;), lyxhäst.)

Av Jossan - 26 januari 2014 13:36

Att få sitta på sin egen hästs rygg för första gången på länge, och allt bara fungerar. :)

Markus tycker dock att lycka är att sitta på Ivves rygg. Idag har de travat och galopperat i paddan.

Jag är grymt imponerad över hur fort barn hittar balans och lär sig rida! Heja Markus!

Av Jossan - 25 januari 2014 17:45

Bröstan satt som en smäck! Åh, jag tror att det kommer att bli så bra att dra med den! Dessutom passade de nya täckena bra. Dock skulle jag önska att alla täcken som jag har var lite mer flexibla vid bogen. Jag upplever att bogvecken sitter så lågt? Är det någon som har bra tips på vad som passar hästar med ganska rejält bogdjup (rejäl bröstkorg) men ändå inte någon superkrallig hals?


Men, idag slog vi även till och testade om Calle mindes att han blev inriden i höstas.. Och det gjorde han!   


Vera var på besök från huvudstaden, så hon fick äran att vara kamikazepilot.. (Nu skulle jag ju aldrig slänga upp ngn om jag inte trodde att han var redo, och han lyssnar bra på mig från marken, så jag känner ju att jag bör stå där, OM han skulle bli osäker så behöver jag ju oftast bara klicka, så är allt bra igen, då har han fått den där positiva bekräftelsen som han gillar.) Men vi behövde inte vara oroliga. Skritt, trav.. Det gick hur bra som helst. Så nu är vi igång igen. På riktigt! Nu ska bara matten i form med.. 


Blir nog ett tidigt pass ut till Calle i morgon, för sedan ska vi till lille Ivve. Markus ska rida.   


Men först så ska här mysas med familjen! Ha en skön lördag, alla vänner!

Av Jossan - 24 januari 2014 20:41

Snart är jag där.. Dvs 5km på 30 min. I maj ska det dock vara nere på 25 min. Basta!!

Varannan dag tar jag ett pass som det ser ut nu. Har kommit på att det går ypperligt att kolla på någon film när jag springer. Då glömmer jag bort tiden. Fast löpband i all ära, men det blir himla varmt inne.. Mycket skönare ute, bara det blir barmark igen.

Calles nya brösta kom idag! Jättefin!! Nu är det bara alla andra delar kvar som ska bytas ut.. ;) Men jag tar det pö om pö. Jobbigt att vara student och vilja så himla mycket.. Men jag fick två regntäcken av en bekant idag. De kommer att bli toppen att växla med, lite tunnare än de täcken som Calle har nu, men de är ju nästan lite tjocka. (De nuvarande) Dessutom fick jag ett par täcken förra veckan av en annan bekant. Så helt plötsligt är täckesförrådet fullt igen. (Kan det verkligen bli fullt? Ann?)

Massor av kul kommer att hända i helgen, och jag hoppas att jag kommer att kunna visa en del bilder! :)

Av Jossan - 23 januari 2014 20:10

Första turen i mörker med Rockard. Calle var jätteduktig. Jag ledde honom även idag, bara för att säkra att allt blir så bra som möjligt. Men en liten bit travade han med både mig och Julia i vagnen. :)

Dock var han stel i ryggmusklerna idag, det var ju så att det blev kallare natten som var, och Calle gick utan täcke..

Så nu har han haft massagepadden på, renskinnet under körning, massagepadd efter ridning, lite värmande liniment som SKA användas ihop med täcke (aloevera) och så täcke på. Hoppas på skillnad i morgon.

Det positiva med det hela är att jag har en häst som talar om vääääldigt tydligt när allt är bra eller när det inte är det.. Calle <3

Av Jossan - 22 januari 2014 15:00

Duktig häst!!!

Dessutom visade han en jättefiiiiin trav och galopp i lina! :)

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards