himmelskadrommar

Alla inlägg under november 2012

Av Jossan - 30 november 2012 07:00

Värmen är inte på hugget än, men tack vare ett element och en värmefläkt så lider vi inte av det längre. Men man vill ju att värmen ska fungera. Det är liksom det som är meningen med bergvärmen..


Idag är det iaf fredag! Filmmys ikväll med barnen! Men innan dess VFU och stall. Och lite pepparkakebak med. Kanske saffransbak med. Ska bara fixa lite saffran, som jag ju såklart missade när jag handlade igår.. Suck på mig.. Men Rasmus astmamedicin är på upphällingen med, och den är ett absolut krav att ha hemma, så det får jag fixa idag i vilket fall som helst. 


I helgen blir det stall, adventsmys med vänner och även lite fix med skolarbetet. Har lite att lägga in i min PYT. Ska tillföra några källor, och även skriva in lite tankar kring min VFUperiod. Men den börjar att ta lite form nu iaf. Skönt. Jag ska även ta och skriva in några av de lärandemål som jag anser att jag har uppfyllt i min studenthandbok. 


Bara 2 veckor kvar på praktiken nu. Vad fort tiden har gått? 





Av Jossan - 29 november 2012 23:36

På framtiden.. Ibland känns allt så ovisst.. Kanske inte är så konstigt med tanke på allt som skett i år? För två veckor sedan låg jag vaken och hade ont i magen för Q. Den drömmen förlorade jag så fort.. Nu har nya drömmar väckts, och jag försöker att bygga vidare på dem, även om jag är rädd för att mattan än en gång kommer att ryckas bort..

Men visst borde det vara min tur nu??

Av Jossan - 29 november 2012 21:05

Av Jossan - 29 november 2012 05:56

Vill inte gå upp.. Under mina dubbla täcken och min varma tröja är det varmt och skönt.. Annars är det snorkallt!!! Värmen strejkar här hemma. Hopplöst. Kallt.. Snart strömavbrott med.. Tänk om man kunde välja att vara ledig idag??

Men snart är det helg! Då ska jag ta en sovmorgon! Men förhoppningsvis så kommer värmen att vara tillbaka då med... Brrr...

Av Jossan - 28 november 2012 22:12

Räkningarna ska betalas..    Party party. 


Har avslutat veckans värstingdag. Har fungerat över förväntan trots allt. Nu har jag bara en lång dag kvar den här veckan, och så slutar jag tidigt på fredag. DET känns guld! En tidig fredag! Det behöver jag!!! 


Då ska ungarna få leka, vi ska koppla av och kanske baka lite? Pepparkakor och saffransbullar vore ju awsome!! 

Stallet idag då? Jo tack. Snöigt! Men tro inte att det blir ngt vitt och vackert täcke.. För det smälter varteftersom det landar..   


Men jag tog mig en mysstund med lillkillen idag igen, och faktiskt. Idag kändes det som om vi börjar att få ett litet band mellan oss. Han ställde sig nära och verkade faktiskt riktigt tillfreds med situationen. Härligt! I morgon är det sista dagen i den här hagen om allt går enligt plan. Sedan flyttar grabbarna in i sin ordinarie hage igen. Och den hagen är ju knappt upptrampad alls, eftersom den har vilat under den regnigaste tiden. Snacka om perfekt! 


Men det känns väldigt bra att vi är på väg åt rätt håll. Det kommer nog att bli bra det här. Han är så alltigenom supersnäll, det finns inget ont i honom. Så vi ska ta det lugnt och bygga upp något bra tillsammans. Den röde och jag. 


Av Jossan - 28 november 2012 06:59

VFU 8-10. !0 åker vi till skolan där vi ska vara till kl 12. Tillbaka till VFU, slutar 15. Hem, byta om, till stallet, hem, skjutsa Rasmus till Scouterna och sedan tillbaka till VFU:n, på föräldramöte.. Hämta Rasmus, hem och sova. Jag kommer inte att få tråkigt idag iaf.. Pust...


  


Men i morgon börjar det att lugna sig igen.. Det tackar vi för! Tack tack! Jag behöver nog en helg utan stress för att komma ner i normal rytm igen efter den sista tidens press.. 

Av Jossan - 27 november 2012 20:58

Ikväll lade jag ner massor med tid på att borsta lillkillen. Han litar inte hundra på mig, men efter ett tag idag så stod han som ett ljus i boxen, medans jag borstade, kratsade, fixade med hans man och gjorde ren svansen. Jag är imponerad över hur lätt han tillåter att man fixar med hans hovar. 


Allt var så lugnt och skönt.. Tills Malin hittade en gammal kompis till oss.. Minns ni?

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se/2010/10/20/3791725-uteritt-och-ratta/


Hur som helst. Han bodde visst i Malins sadelkammare.. Så Malin och jag släppte ut våra hästar, och gjorde oss redo inne i stallet.. Och snart kom de andra.. Hehehehe

http://stallhubbo.bloggplatsen.se/2012/11/27/9063197-bus-med-mus/


Hahahaha! Gissa om vi har skrattat ikväll!!


(Och till er som undrar.. De flesta av oss rider INTE in i stallet..   Men våra hästar verkar ju uthärda det mesta. De rycker inte ens till av Emmas skrik.) 

Av Jossan - 27 november 2012 16:27

Blä, blä, blä. Jag vill ha vinter nu. Punkt.


Men, nu ska jag ge mig ut till den röde för att se till honom. De har varit inne och vilat sedan lunch, och förhoppningsvis så kommer regnet att övergå till snö snart. Något positivt idag är iaf att jag har fixat hovslagare till "Calle". Delar man hage med Musse och Långben så lär man ju få ett smeknamn därefter. ;) Och Bellton, Svarta Faran, får väl helt enkelt byta namn till Svarte Petter, Hahahahaha!!! Nja, jag får nog suga på karamellen ett tag till.   



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards