himmelskadrommar

Alla inlägg under mars 2014

Av Jossan - 30 mars 2014 18:56

Man måste ju passa på att vara aktiv i det fina vädret. Igår tömkörde jag världens bästa Callekott, blandat med lite påbörjan till WE.

Idag tog vi repgrimman på och gick mot "krångelgärdet". Där hoppade Calle villigt stockhinder och visade upp alla sina klickkonster. Han imponerade på mig med att skritta lyhört bredvid mig när hagkompisarna (som reds) dundrade förbi i galopp.

Världens bästa Calle, mycket klok för sina ringa år!

Bästa Calle i race med kompisarna i hagen igår!

Av Jossan - 26 mars 2014 20:06

I förrgår blev Calle skodd. Idag var han en sko kort.. Jag blir gaaaaaalen på tappskor! Skulle inte hjälpa om jag kunde slå på dem heller, för de är nedtryckta i gyttjan runt matbaren.

Morr morr mutter...

Annars har dagen rullat på med tentaplugg. Har lite referenser kvar. Fredag är deadline!

Av Jossan - 26 mars 2014 07:26

.. men helt fantastiskt roligt! 


Rasmus vann igår en tävling han deltagit i. Eller, han fick reda på att han vann i förrgår, men priserna kom igår. Och vilka priser.. Han som ALDRIG har vunnit.. Aldrig när vi spelat på lyckohjul på Grönan, eller någon annanstans heller för den delen. Men nu har han iaf kompenserat sina förluster! 


Ett av prisen bestod av en ny Samsung Galaxy Note 3. Det var nog högvinsten för Rasmus. 


Är så hiiiiiiiiimla glad för din skull!!!!

Av Jossan - 25 mars 2014 14:41

Taggad! Dock inte på den förbenade tentan som nafsar mig i hasorna.. Men idag har jag shoppat loss till Calle. Han fick ett nytt fint täcke till nästa vinter.   

Sedan shoppade jag även halsen till. Och för att allt ska hålla så var jag förbi Citygross och investerade i antibit. Det är ju hopplöst att det inte finns att få tag i längre.. När jag hade handlat hade de fyra burkar kvar på citygross. Och jag har till och med kollat hos återförsäljarna, det finns inte längre. Det är ju jättebra att de tänker på att djuren inte ska få i sig vissa saker, men jag är nog mer för att de biter i det där starka päcklet en gång än att de äter upp täcken och spännen och en massa annat som verkar vara hästarna på Hubbos nya diet.. Men nu är jag redo!


Sedan går jag i valet och kvalet över hur 17 jag ska göra med inköp av finvagn till Calle. Jag tror ju att han kommer att dra en gigg väldigt bra. Men de smala däcken är ju inte optimala i terrängen.. Fast på dressyrbanan och i precision så borde den fungera ypperligt. Tåls att fundera på... 


Men köpa vagn, det ska jag!   

Av Jossan - 24 mars 2014 12:24

Nu börjar det här med vila att bli tråkigt, det tycker iaf Calle. Han har myror på hela kroppen, av allt steppande i stallet att döma.. Men på lördag, då kör skolan igång igen för herr häst.

Fram till 12 april kommer då fokus att ligga på körning. Och eftersom fokus innan vilan låg på inridningen så känns det som ett välkommet ombyte! Den 12:e ska vi ju på vår första kurs, och kanske, kanske har jag tills dess även hunnit införskaffa en rockard/gigg. :D

Letar just nu för fullt efter lämpliga objekt!

Självklart blir det lite ridning med fram till den 12:e, men kanske bara 1-2 gånger i veckan, medan körningen absolut blir 2 gånger i veckan.

Kursen som jag var och kikade på i helgen var sååå inspirerande!! Jag vill också!!

Men nu har jag iaf lite nya mål. Såååå roligt!! Kanske kommer jag igång med bloggandet igen då? Viva sommartiden!!!

Av Jossan - 23 mars 2014 08:22

Skulle sova ut men vaknade 6:30. Lyssnar på ljudboken och dricker the uppkrupen i soffan och solen skiner in genom fönstret..

Sååå skönt!!

Om en stund ska jag dra mig mot stallet, och därefter när det av för att kika lite på när Annelie och Monzan kör precision. :)

Ha en skön söndag!!

Av Jossan - 19 mars 2014 19:01

..innan våren är här. Är det någon som hört lärkan ännu? Är det här sista snöfallet på den? Eller är det tre gånger kvar? Jag har ingen aaaaning?!?

För Calle var det iaf vinter i eftermiddags när Julia var ut. Vintertäcket åkte på igen. Kan tänka mig att han blev nöjd! :)

Mätte honom förresten igår igen, och 166 cm i mkh får jag honom till nu. Och168-169 bak.. Hehe..

Gamle Bellton är hagens minsting nu, medan Musse nog snart är ikapp Lindos i höjd. (Lindos borde vara 173 cm nu, gissningsvis. )

Nu ska jag låtsas att jag är i södern och lägga mig i badkaret för att lyssna på ljudbok där. I morgon får jag sista tentainformationen, så under helgen kommer det nog att filas på tentan en hel del.. Men har trots allt över en vecka kvar att få till den. :)

Av Jossan - 18 mars 2014 22:24

Onyttigt ut, nyttigt in.. Eller åtminstone inte köpa mer onyttigt. Idag har Tor och jag testat att göra bananpannkaka. Gick...sådääääär.. Så jag testade att lägga smeten på plåt och göra bananungspannkaka istället. Blev kalas! Och så mycket lättare än att stå och steka till hela familjen! :)

Hur som haver.. Dags att leta fram LCHFrecepten igen. Inte för att jag tänker äta strikt, men jag behöver inspiration.

Så, har ni något nyttigt favvorecept som dessutom är riktigt simpelt enkelt att tillaga; tänk på mig!! (Och dela med er.. ;) )


Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards