himmelskadrommar

Alla inlägg under december 2012

Av Jossan - 31 december 2012 23:45

Jag tror egentligen inte på nyårslöften. Jag tror på att bestämma sig och staka ut en väg som känns rätt och bra.Men om jag ska sätta några mål som jag vill uppnå under året så är det dessa:


  1. Fixa tömkörningen i skritt och trav med Catch.
  2. Kastrera Catch innan februaris slut. Helst i januari.
  3. Testa löshoppning så snart vi känns redo för det.
  4. Köra in honom i vår.
  5. Gå ner ett par kilo till i vikt. Har liiite kvar till mitt mål. Sedan ska jag hålla det med..
  6. Ta upp motioneringen i vår igen. Promenader men även jogging om det fungerar.
  7. "Rida in" Catch till hösten. (Sitta in)

Ja, det var nog det.. Utöver det här har jag en massa andra saker som jag vill lyckas med, men det är svårt att stylta upp att man vill vara en bra mamma, lyckas med skolarbetena och hinna vara underbart lycklig hemma och på resa med. Men det tänker jag också försöka att lyckas med!  2013, här kommer jag!!

Av Jossan - 31 december 2012 15:19

Middag med bästa familjen. Vad gör det att vi är lite sjuka? Vi kommer att ha det mys iaf! Vi inleder med hummer till förrätt, till den har vi lite toast med skagen och kräftstjärtar till. Varmrätten blir grillspett med potatisgratäng som har fått stå länge och puttra i ugnen.. Vi avslutar med vaniljparfait med varm hallonsås till. 


Efter maten dukar vi fram allt godis vi har köpt och tar fram en film: Spirited away. (Vi har Hayao Miyazaki-marathon just nu.) Hinner vi så ska vi nog se någon mer film tillsammans innan tolvslaget, när vi ska skåla in det nya året i mousserande äppelcider innan läggdags. 


  

Av Jossan - 31 december 2012 14:55

Med borstad päls, tjärade hovar och massor med annan fix gick nu Catch ut i hagen tillsammans med sina kompisar. Nu hoppas jag bara att folk inte skjuter som galna ikväll, men de hade redan börjat lite nu, men våra hästar lyfte inte ens på sina huvuden. De är ju inte skotträdda, men fyrverkerier låter ju lite annorlunda än skott på nära håll.. 


Vi har faktiskt resonerat oss fram med våra barn om att inte ha några raketer på nyår i år. Dessutom bor vi lite för nära flygplatsen för att använda lyktor, så vi skålar in nyåret och myser med god mat och godis! Det duger underbart bra det med!


Och med desserten klar redan igår, och gratängen i ugnen sedan en halvtimme tillbaka, hummrarna nästan tinade och med endast grillspetten kvar att fixa till nyårsmiddagen, så känns det som om det kommer att bli en fantastisk kväll. Och jag måste säga: ÅH vad SKÖNT att inte behöva k'nna sig tvungen att finna en fest, utan att allt känns toppen hemma, med de närmaste. Jag älskar verkligen att vara med min underbara familj!!  


   

 

Av Jossan - 31 december 2012 00:43

Gott nytt år vill jag, familjen och hästarna önska er alla!

 

Hoppas att år 2012 blir lika underbart som 2011!!

 

 

 

Men det blev det ju inte.. Nu hoppas jag dock att min kvot med otur är fylld för måååååånga år framöver, och att jag får ha min röde kvar tills han blir gammal.

 

PLEASE..

  

Av Jossan - 30 december 2012 18:16

Min sammanfattning blir i bilder..


Januari

   



Februari:    

Och ett litet besök på Sätra brunn med bästa maken..

 

  


Mars:

   


April:

     

Fick ta farväl av världens bästa Heddan..  



Maj:  

       


Juni:

             


Juli                          


Augusti:

           


September: (LCHF-diet inleds)

     



Oktober:

     


November:

   

Jag fick ta farväl av Q.. Sorgligt nog inser jag nu att jag inte tog några kort på honom den sista månaden och lade in här.. Men jag filmade en hel del och la upp på min youtubekanal.. 

Men så träffade jag ju Catch för första gången med..


December:

                             


Mitt år har fört med sig massor med sorg, men också mycket glädje. Dock hoppas jag att 2013 bjuder på mycket mer glädje och mycket mindre sorg. I morgon tar jag farväl av det här året, men inte av mina minnen från det. 






Av Jossan - 30 december 2012 15:18

Så kan jag ju skriva att jag sliter mitt hår när det gäller den här tentan! HUUUUUUR ska jag lyckas skriva om så mycket med så lite ord?? Vojnevojnevojne... 


Jag har skrivit halva, men använt nästan alla ord redan.. Suck.. Får be min make/redigerare/kritiker att ögna igenom det ikväll tror jag.. 

Av Jossan - 30 december 2012 11:58

Ja, som rubriken säger: som en klocka, så gick han att tömköra idag! Skitkul!! Så det blev ett mycket kort pass idag igen, vill inte utmana ödet och göra honom trött så att han protesterar av den anledningen. Men jag är såååå glad i honom idag!!

Av Jossan - 29 december 2012 17:13

Och idag gick det riktigt bra! Några till korta svängar så kommer nog det här att gå som en dans. Ska försöka att få till en liten film på det hela någon dag! Han var jättepigg idag och när jag släppte honom lös efter 5 min tömkörning så ville han bara galoppera!! Men han rör sig otroligt trevligt när han får framåtbjudning! Jättekul att se!!!

Dessutom fick han ett nytt täcke idag! Fyndade ett Bucas, en storlek stort nu, men blir perfekt nästa år. Ska se till att impregnera det en extra gång i sommar, så att det verkligen står emot vätan. Men det kommer att bli toppen!

Nu ska vi äta lite osund pizza här.. Jumjumjum.. Får ta tag i dieten efter nyår igen. ;)

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards