himmelskadrommar

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Jossan - 6 november 2012 20:55

Efter att ha ägt tre sadlar i ett år snart så har jag nu återigen två sadlar. Måste säga att det känns mycket bra. Jag sålde min sadel betydligt billigare än vad jag först tänkt, men jag kände att det var bättre att bli av med den än att den skulle hängas undan, bli smutsig och kanske till och med utsatt för mögelangrepp och därmed förlora värde kraftigt. Nej, då är det bättre att sälja i tid.   


Dessutom verkar det som om vi får köra iväg det stora tomma terrariumet i helgen. Åååååh vad skönt! Äntligen kunna dammsuga under trappan igen!!! På vägen hem så ska vi hämta upp Rasmus nya soffa. Kommer nog att bli jättebra! 





Av Jossan - 6 november 2012 19:16

För de stora är och tränar. Eller, Rasse tränar innebandy, Maken tränar på vardagsinköp. ;) Men vi som är hemma ligger under en filt i soffan och kollar på barnprogram som är helt väääärdooooo. Vart tog de bra programmen för barn vägen? Cartoon network verkar samla på omoraliska slagsmåls-kräk-äckel serier. Och ju vidrigare jag anser dem vara, desto mer poppis hos mina barn verkar det som?

Men så kommer det gamla godingar ibland med! Tom och Jerry, Scooby doo och Thundercats. Dock i nya versioner.. Men då tycker till och med jag att det är kul att kolla!

Ska nog avsluta den här kvällen med att plocka i ordning alla anteckningar och böcker, läsa igenom innehållsförteckningarna igen, innan jag knyter ihop kappsäcken. Men jag känner att jag inte kan läsa mig till mer än jag redan har nu. Det får helt enkelt bära eller brista..

Av Jossan - 6 november 2012 14:15

Och det får man, om det handlar om Q, i den här bloggen.   


Han skötte sig såååå bra idag. L berömde honom ideligen för att han stod så snällt på gången och lät henne trycka och känna, mjuka upp och behandla honom. Inte en knasig grej gjorde han, sin ringa ålder till trots. Dessutom krusade hon mig med att tycka att han var väldigt fin. Och säger man så, ja då ligger man bra till hos mig.   



Av Jossan - 6 november 2012 13:57

Nu har Q blivit kollad av ET Lena Rosqvist med, och jag måste säga att det var tur att jag ringde henne. När hon hade kollar honom så kunde hon konstatera följande:


Han har en JÄTTESTRÄCKNING i ryggen och den har även sviter bak under svansen. Stackars Q. Han hade ju jätteont. Tur att jag bestämde mig för att inte nöja mig med att ge honom vintervila, då hade han ju fått dras med sträckningen länge och säkert blivit sned med. Nu får han istället räta upp sig och mjukna i musklerna, jag ska fortsätta att massera och mjuka upp honom nu under två veckor, sedan kommer L tillbaka och kollar honom igen, så att han verkligen går åt rätt håll.  Lille killen.. Han har förmodligen sprungit i hagen, halkat i det våta gräset/leran och suttit sig på baken. Tur att vi har massagepadden att använda. Han ska få en duvning om dagen med den nu i två veckor, samt massage på specifika punkter med liniment också. 



Q blir behandlad med akupunkturnålar och laser.

 


Med facit i hand.           
 


Jag märkte stor skillnad direkt efter behandlingen. Han hade mycket lättare att kliva ut genom stalldörren och han klev på bättre med bak direkt. Han är ju lite av en Slå-i-hov-häst, och det försvann när han blev dålig. Nu efter behandlingen så klippetikloppade han genast.    


Nu rackarns ska han bli bra igen.   



Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards