himmelskadrommar

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Jossan - 24 januari 2012 22:17

Inte? Jag kan berätta att det är Heddans mormor, och idag levde Heddan upp till hennes namn.. Hon var inte pigg på samma sätt som igår, utan idag hade det många inslag av stress.. Mindre kul. Men stundom så var hon riktigt behaglig att rida, och det är för de stunderna som man lever.


Efter ridningen fick hon en duvning av massagepadden igen. Ryggen känns jättefin, men jag vill gardera mig mot att hon står och blir spänd nu när jag precis har kunnat börja att rida igång henne lite mer igen..


I morgon står tömkörning på schemat, och på Malins inrådan ska jag testa att vara i sommarhagen. Kanske går det att göra en tillräckligt stor volt där för att det ska fungera bra. Håll tummarna!

Av Jossan - 24 januari 2012 22:07

Han gjorde så illa sig idag... Vi har en skridskobana vid skolan, och idag fick alla barn som hade skridskor följa med en av mina kollegor och åka. Markus var ett av dessa barn. Själv gick jag med en annan grupp upp till skogen. När vi kommer tillbaka till lunch, så möter min kollega upp mig och berättar att Markus har ramlat och frågar efter mig. Han vill inte ta av overall och vante från ena armen, och gråter mycket. Tillslut lyckas jag dock lirka av vanten, och även overallsärmen, så att jag kan titta. Ser lite svällt ut vid handleden, så jag beslutat mig direkt för att det får bli en tripp till sjukhuset..


Efter mycket väntan och plågsam röntgen så konstateras det att han inte har ngn fraktur, men han är lika ledsen för det, för ont gör det ju.. Men vi åker hem med ett stödförband och order om alvedon.. Kul.. Markus formligen äääälskaaar alvedon.. Eller inte.


Tar fram alla sorter och försöker förmå honom att välja.. Piller, flytande eller supp? Hysterisk pojke vill inte ha ngt.. Efter 7 sammanbrott och flera ilskesorgattacker hos både mamma och Markus, så väljer han till slut en supp, och somnar gott inom en halvtimme. Och han sover än. Påfylld med supp.


Klurar på att lägga mig bredvid honom i hans säng i natt, för han springer alltid in till oss annars, och jag tror att han kommer att bli hemskt ledsen om han känner av sin handled när han reser sig..


Mitt lilla hjärta.. (Det säger han själv att han är... -Mamma, jag e ditt lilla hjerta.. )

Av Jossan - 24 januari 2012 07:22

Och jag kan skåda mer snö på marken inom 2 veckor.. Hoppas att väderprognosen visar rätt för en gångs skull..


Idag står klättring i backar på schemat, och på det så blir det lite travarbete med övergångar. Måste passa på nu när det finns lite underlag, för hon har varit så pigg att hon i princip har hoppat ur skinnet den sista tiden. Och det bästa sättet för att råda bot på det har varit att jobba henne så att hon måste tänka lite. Att bara låta henne springa fort gör henne aldrig trött.. Hon kopplar bara in adrenalinet och stormar på. Att jobba som igår, på åttvolter, brukar göra susen. Helst om man försöker att flytta henne undan innerskänkel i bytena av volt.


Jag hoppas att jag inte blir lika sen ut idag som igår.. Jag gillar egentligen att vara ensam i stallet ibland, för det blir så lugnt runt en då, och man kan vara mer uppmärksam på hästens signaler, men jag blir samtidigt stressad av att inte vara hemma i tid, så att jag kan varva ner innan jag ska sova. Låg vaken hur länge som helst igår, igen.. Suck..









Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards