himmelskadrommar

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Jossan - 14 december 2010 21:50

.. att rida ute i kväll. Det blåste så pass, att trots att det bara var 6 minusgrader, så höll öronen på att trilla av.. Brrrrr.. Men hästarna Heddan och Flame var pigga, så det blev en tur i frisk trav runt zonerna, och till och med lite galopp. Totalt 40 minuter var vi ute, och det var pigga och glada hästar som kom tillbaka till stallet, redo att äta sin kvällsmat.


Sitter och spinner på att köpa en ny sadel till Heddan, en med luftstoppning.. Men det får nog vänta tills hösten, just nu så ser hon ju inte riktigt ut som vanligt i alla fall.. Och ska jag nu köpa mig en ny så blir det till att ta ut någon riktigt erfaren och prova. Finns flera sadlar som jag kan tänka mig, men eftersom jag har lite svårt med mina långa ben, och samtidigt Heddans tydligen raka rygg, så är det kruxigt att hitta ngt bra.


Ja, och så sjukdomsstatus då.. Markus somnade innan vi hann ta tempen, men han känns svalast av dem. Tor har däremot 38,5 grader nu, och Rasmus känner av halsen... Hmm.. Himmel så kul.. Jag kanske får ALLA ungarna hemma i morgon.. (Sen är det jag som klättrar på väggarna... Nej då, nog ska jag pyssla om dem, men den lilla är inte att leka med efter så många dagar inomhus... )

Av Jossan - 14 december 2010 11:04

Tor sov till 9.45 Sedan fick han kolla på en film i sängen, dricka lite juice, och så tempade vi igen. 38.0 den här gången. Hoppas hoppas hoppas att det ger med sig under dagen. Han verkar iaf vara riktigt pigg nu!


Nu ska jag googla lite, och sedan dra på träningskläderna och spinna lite. :) Måste få ordning på den här kroppen nu!

Av Jossan - 14 december 2010 07:49

För nu har jag tempat Markus.. Och han är nere på 37.3 grader nu. Hurra!!! Men, i natt kom Tor in till oss, och jag tyckte minsann att han var varmare än normalt. Pratade i sömnen gjorde han med.. Så jag har inte sovit många timmar i natt.  Tempade honom på morgonen, och mkt riktigt.. 38.3....   


Har inte haft nästan några vabdagar med ungarna tidigare i år, Maken har ju varit hemma, så det har varit hans sak. Men våra roller är ju ombytta nu, eftersom han precis har börjat sitt nya jobb. Vill inte att han ska avbryta nu, när han precis börjar att komma i rytm på det nya stället, då tappar han kanske takten.. (Vet inte hur jag ska beskriva det bättre.. Lite luddigt.. )


Hoppas iaf att ungarna håller sig lugnare idag än igår, men nu kan jag iaf förstå varför Tor var så grinig igår.. I dag får han sova tills han vaknar av sig själv, och känner jag Tor rätt, så blir det en lång sovmorgon.. 

Av Jossan - 14 december 2010 07:40

Firades ståtligt hemma. Eller inte.. För eftersom jag var hemma med sjuka barn så blev det till att leta i skåpen för att kunna fixa till det så att vi kunde fira Maken.. Men, pizza och kebabtallrik köpte han med till middag..( , bra festmat va? Ungarna fick välja..) följt av fika med lussebullar. Markus däckade redan kl 18.30, och efter det tog jag fram räkorna och det vita bubbelvinet som jag hade lagt på kylning, Så det blev lite fest iaf.


När ungarna somnat firade vi med att kolla på en film, Delirious, men den var inget vidare, och efter halva så blev vi så trötta, så då släckte vi ner, och så var det slut på Makens första dag som 36 år.   

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards