himmelskadrommar

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Jossan - 1 oktober 2010 20:49

Tänkte att jag skulle testa om hon kunde tänka sig en galopp med mig idag, i sakta mak i paddocken. Och vet ni, i höger varv så föll hon in direkt, i en mjuk och ganska fin galopp, och den blev bättre för varje fattning. Fick till och med in den hopplösa vänstergaloppen, utan stress, idag. Gissa om jag var glad! Hon var inte ens svettig efter passet, som vi avslutade med att göra en början till skänkelvikning i trav i. Hon gör dem fint i skritt nu, och jag tyckte att det var dags att testa i trav, och ett par gånger gick det ganska bra, men några gånger spände hon sig lite och fick in passteg här o var, men jag är nöjd!


Är så glad för min lilla häst, som nu står inne och tuggar hö för glatta livet! Allt var så lugnt och skönt i stallet när jag åkte! Härligt!!


Kanske blir en tur med Happy Malin i morgon?

Av Jossan - 1 oktober 2010 05:54

..för nu ska jag upp och jobba lite extra.. Resten av familjen sover så sött i sina varma sängar, och jag är inte lite avis!!


Men på jobbet ska en mumsig chokladfrukost med thékaka och skivade ägg dukas fram. Och innan mellanmålet idag så slutar jag, så jag kommer iaf hem rätt så tidigt. Känns helt ok.


Vet inte helt hundra hur mitt dagsupplägg ser ut, men jag ska iaf ut och fixa klart boxen åt Heddisen, för i natt så ska hon få sova inne. Tror att hon kommer att uppskatta det otroligt mycket nu, när hon har varit ute i 4 månader, men jag tror att utevistelse bara är bra för hästar. Speciellt om det varit något strul med dem.


Ja, kanske orkar jag skriva några fler rader i kväll, efter att jag nattat hästar. Nu: Jobbtime!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards