himmelskadrommar

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Jossan - 29 oktober 2010 20:36

En olycka kommer sällan ensam heter det..

Det har varit mkt ett tag runt i kring mig. Mycket förändringar på jobbet, Heddan var risig hela sommaren, Stefan blev arbetslös och så har farfar varit dålig en hel del.


Känns tufft att tänka på att det som alltid har funnits där kanske inte kommer att finnas kvar jämt för en. Vissa som lämnar en kan man aldrig fylla tomrummet efter. Jag har förlorat många i mina dagar. Som djurägare kan man göra ett val, man är rent utav tvungen att göra det valet, den dagen då ens vän är sjuk och man inte längre ser något annat slut på plågorna.


Men en människa kan inte välja. Vi får konstgjord andning och får kraftiga smärtstillande preparat som morfin får att stå ut med plågorna. Jag vet inte hur jag ska tackla det? Jag känner bara rent spontant att fy fan, jag vill inte bli gammal..


Både farmor och farfar har tagit många smällar, sjukvården är inte något som jag glorifierar alls längre. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Så sent som för ett par veckor sedan fick farfar klåda över hela kroppen, men främst på huvudet. Efter ett besök hos husläkaren konstaterades det utan ngt test som skabb.. Och han blev "avskabbad"..


Det var bara det att det inte var skabb.. Det var njurarna som slagits ut.. Och skabbmedlet satte igång en hudbrand på hela farfars kropp.. Som om det inte vore tillräckligt att han redan har fått amputera bägge benen under sina knän?


När väl klådan stillnat ngt efter ngn vecka (Han rev sig blodig!) så kom nästa smäll.. Axlarna klarade inte längre påfrestningen. Och han kan nu inte längre bära upp sin tyngd när han ska flytta sig i och ur rullstolen. På grund av hans tyngd måste det till en lyft för att klara detta.


Just nu känns allt mycket motigt, men jag hoppas att allt ska lösa sig igen, farfar har alltid varit en kämpe, och han är min hjälte. Och visst går en hjälte alltid segrande ut ur striden?? Visst gör de???.....

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards