himmelskadrommar

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Jossan - 15 november 2011 21:17

Det tog sin lilla tid idag! Emelie skulle rida, och jag skulle städa stallskåpet.. Men det blev ju riktigt bra till slut! Och då känns det jättebra efteråt. Har ju haft massor av saker kvar uppe på logen, och visst, det finns fortfarande kvar massor däruppe, men jag har iaf fått ner vintertäcket och en massa schabrak, så att nu klarar vi oss i vinter på schabrakfronten iaf...


Såg att Näs Gård har pay n´jump igen i början av december.. Hoppas att det kommer ngt i vår med, för vid det laget är kanske Heddan och Emelie redo att vara med? Själv planerar jag att vara med och träna töm för Anders Eriksson i vår. Och bygga vidare i dressyren på Heddan.


Booten som jag har skaffat åt henne har räddat hennes mest nerslitna bakhov! Vi testade att ha dubbla boots på den andra bakhoven idag, och då blev det samma viktpåslag på båda bakbenen. Lille Q tränar vi lydnad när man leder på för fulla muggar. Nu får det vara slut på att gå och såsa bakom morsan, nu får han vackert gå först när vi går. Ordning på torpet, eller på unghingsten.. Och då skrittar han på så fint så. STOLT!!


Han har utöver allt annat fått börja att bära täcke, utan problem.


(Hur många tänker PUCKO om mig nu??   )


Han har iaf ett reflexländtäcke efter Heddan på sig som ett vanligt täcke när vi går till och från hagen i mörkret, med en elastisk täckgjord ovanpå. Jag vill att vi ska synas bra när vi går, och att ALLA ska synas då.. Men vaddå?!?! Det är faktiskt också ett täcke.. Faktiskt..


Emelie gjorde ett strålande jobb på Heddan idag. Kul att se! Nu ska Heddan softa ett par dagar, men på fredag ska hon tömköras över lite bommar. Lördag blir det uteritt, och på söndag ett pass i paddan.

Av Jossan - 15 november 2011 06:51

...när jag var hos hästarna. Jag tar en ficklampa och går genom hagen. Igår fick jag idea att ta med mig ngr reflexer som jag skulle kunna binda upp i träden, så att jag kan se vart stigen är när det blir snö sedan.. Undrar om jag har så många reflexer hemma? Måste inventera.. För det dröjer till januari innan Q flyttas över till unghingstdriften. Och jag misstänker att även om det har varit varmt och skönt länge nu, så kommer snart snön..


Inskaffade en ny fodertunna igår, så att jag kan förvara foder i den under vintern. Blir nog bra. Mindre råttrisk. Det kör vi på.


Ikväll så ska Emelie med mig till hästarna, och vi tar dem förmodligen hem till Hubbo, om inte vädret blir kass. Så om det är ngn som ska rida ut en sväng ikväll så hör av er, så kan Emelie och Heddan hänga på! Och jag kan vara barnvakt.  


Snart borde även mina vinterstövlar för ridning dyka upp. Jag investerade i ett par nya thermostövlar för det enorma priset av 205:-.  Hoppas att de kan hålla mina fötter varma i vinter. Och annars har jag ju ett tjuvknep att ta till.. Nämligen värmepåsarna från coolstuff.se. Rekommenderas!!


Nej, nu ska jag jaga fart på min mellersta son, som är den enda som börjar kl 8 i familjen. Rasmus får ytterligare en dag hemma, då hans huvudvärk inte blivit ngt bättre igår em, även om den började att avta senare på kvällen. Dagen får utvisa om vi bör kontakta läkare eller inte. Han får i vilket fall som helst datorförbud även idag... (Jag tror att han tycker att det är det värsta.. Inte huvudvärken i sig.. Dessutom kom jag på honom med att ha spelat igår trots att jag sagt att han inte fick när han hade huvudvärk.. Så han har lite ågren nu.. Rackarns unge..)


Ska ställa in datorn idag så att han blir avslöjad igen, tror jag...





Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards