himmelskadrommar

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Jossan - 27 december 2011 22:24

Följt av nässpray och ibumetin, så känner jag mig helt ok. Gick visst in i väggen... Har iaf lyckats att äta lite hård macka med inlagd sill, yummie!!


I morgon och på torsdag är det som sagt jobb, Emelie har hand om Heddan i morgon, så jag kan vila mig direkt jag kommer hem från jobbet! På fredag ska jag först ut och hälsa på en gammal stallkamrat och beundra hennes fina häst, och sedan ska jag och Becka (och kanske ngn mer) rida till terrängbanan. Blir en sväng på cirka 2 timmar, om vi inte håller ett högre tempo än normalt.. Fast det beror ju på vädret.. Nu ser det ut som om det ska frysa på under fredagen, och då blir det kanske lite hårt att rida.. Men man kan ju hoppas att de har fel, och att kylan kommer på lördagen ist, så att vi hinner rida.


Nu ska jag snart ta och lägga mig under täcket igen, och försöka att sova mig frisk till i morgon.

Av Jossan - 27 december 2011 16:33

I friskhetens tecken... Har varmbadat, och nu ska jag bädda ner mig i sängen med en härlig kopp thé. Jag mår egentligen imte dåligt, men jag nyser som attan.. Och sedan blir jag täppt.. Uscha..


Känns iaf bra att hästarna är fixade för idag, och att jag inte behöver ut ngt mer ikväll. I morgon ska jag jobba, om jag inte är för risig då. Men jag hoppas att jag har nått min kulmen nu, och att det har stabiliserat sig till i morgon..


På torsdag ska nog Heddan få vila. Jag blir sen ut till stallet, och så ska vi på långtur på fredagen. Nej, det får helt enkelt bli en heldag i hagen för henne bara på torsdag. Med lite massage och fix på kvällen.



Av Jossan - 27 december 2011 13:31

Jag avgudar mina nya tömkörningslinor! De löper jättesmidigt genom ringarna på selen! Blev en hel del galoppfattningar idag, och jag tycker att det tar sig så sakteliga. Härligt!


Tror att Evelina fick till en bra bild idag.. Hoppas på att kunna sno den hit till bloggen sedan. ;)



Av Jossan - 27 december 2011 08:57

Är så nedrans förkyld.. Jag mår pigg, men att inte kunna andas ordentligt suger...  


Nu ska jag snart bege mig mot stallet en stund. Skönt att kunna fixa det under dagtid, när det är ljust ute, och alldeles fantastiskt att kunna tömköra i paddan vid den här årstiden!!! Om det bara blir riktigt kallt sedan i ngn dag, så att alla fästingskrällen fryser ihjäl, och att det sedan kommer snö, då är jag nöjd!!!


Nu ska jag ta och fixa mig i ordning, servera lite frukost och sedan ska jag bege mig som sagt..  

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards