himmelskadrommar

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Jossan - 30 december 2011 20:43

Bör man undvika att göra det?


Är det ofint att göra det?


Skit samma, jag gör det iaf! Gillar ni det inte så sluta läsa efter nästa rad..

Vad? Jo, jag tänker skryta om min fina häst!


Red med Becka och Destiny till terränggropen idag. Här och var var marken hård och frusen, men ett par hinder hade bra underlag omkring sig. Jag såg genast 2 stycken som såg ut att vara i Jossan-Heddan siza alá 50 cm på sin höjd.. Men så blev jag ju lite taggad när jag såg Becka och Dessan fara fram som skjutna ur en kanon över både det ena och det andra hindret.. Så till slut kunde jag inte hålla mig..


Vi testade ett på 80-90 cm. Ett björkhinder som är uppbyggt som en mycket tät oxer. Heddan flög, ingen tvekan alls. Åh, jäääääääääääääääääääättekuuuuuuuuuuuuuuuul!!!! Var tvungen att visa Becka, men så dabbade jag mig mot, och Heddan rev.. Jag tar på mig det helt och fullt, jag var inte alls speciellt fokuserad på att komma över det, och hon trodde nog att vi skulle göra ngt helt annat, men snäll som hon är så försökte hon att lösa uppgiften.. Nåja. En gå¨ng till, och nu red jag som folk igen, och swosch, upp och över. I galopp. Bra kändes det med! Härligt!!!!


Som avslutning så testade vi att hoppa upponervända ekan. (Jag med hjärtat i halsgropen.) Gick galant det med. Är så himla glad åt min fina häst, som dagen till ära till och med hittade lite galopp igen, i ett bra tempo, och inte med eld i rumpan. Mycket stolt!!!


Nöjda hästar och ryttare red hem igen. Total ridtur ca 2 timmar.

Av Jossan - 30 december 2011 08:58

För nyårshelgen.. Lille Q behöver nämligen tränas på att ledas igen. Och definitivt behöver han tränas på att stå uppbunden. Så vi ska ta en promenix över till Hubbo. Jag ska bara leta rätt på lämpligt objekt som kan hjälpa mig med uppdraget, hehe.  (Känns säkrast att vara två som leder, när vi går ifrån flocken som han går i. Blir han stressad så kommer han inte att kunna ställa till med ngt om vi går en på vardera sidan med ett grimskaft var. Behövs det inte, så är det ju jättebra, men jag vill inte riskera att det INTE skulle gå bra. Inte när vi ska en bit ifrån hans hemhage.)


Sedan har jag som plan att promenera och bind upp honom minst en gång i veckan framöver.


Heddan ska jag ju jobba vidare med, framför allt med gallopfattningar, i lina och sedan även uppsuttet. Igår när hon gick så himla bra med bjudning så var det otroligt frestande att testa, men jag lyckades hålla mig. Dumt att fresta på för mkt..


Nu ska jag ta och åka och hälsa på en gammal stallkompis till mig, som jag inte har träffat sedan i somras, när hon och hennes dotter var ute och besökte Q. Jag har inte ens sett hennes "nya" häst, och jag tror att hon har haft honom i över ett år.. Pinsamt.. Men, idag ska det bli av!


Sedan ska ju min farfar gratuleras ikväll med, men vi väntar in Maken först, barnen och jag. Men nu är det dags att röra på sig om allt ska hinnas med idag!

Presentation


Välkommen hit!

Kul att just du hittade till oss. Här kan du läsa om allt som rör min häst, lite om min familj och en hel del ur min vardag. Och du.. Glöm inte att lämna en signatur i bloggen. :)

Om oss:

 

 

Josefine Nordberg Karlsson

 

 

Josefine heter alltså jag, kallas till vardags för Jossan, utom i arbetet, där jag rakt av är Josefine. Är född 1979. Har varit hästintresserad hela livet, fick som 11åring min första ponny, och efter det har det fortlöpt sas. För några år sedan lade jag tävlingsnerverna på hyllan, och beslöt mig för att ta ngr års semester från det livet.

 

Jag har hur som helst en familj också: Maken, och tre underbara grabbar. Det är Rasmus - 00, Tor -05 och Markus -07. De gör mitt liv värt att leva, och de gör mig lycklig varenda dag!

 

Min häst heter Catch the Cat, ett engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. Född 2011-05-06. Jag köpte honom från Anna-Karin Louie-Ying i november 2012. Han är en fantastisk häst som gör mig glad varenda dag!

     

         

   

 



 

 

Mina änglar:

Heavenly Dreams "Heddan"

2003-2012

 

 

      

Heddan somnade in den 17 april 2012, och jag kommer aldrig att glömma henne..   

 

 Quimero, hennes enda avkomma, skulle alltid finnas kvar hos mig, en stor och rejäl kille som jag hoppades mycket på som allround häst och livstidsvän... 

 

  Quimero

f 20110528

E: Galope P

U: Heavenly Dreams

 

 

 

Quimero blev hastigt sjuk under november månad 2012. Det visade sig vara så att han hade stora förändringar på framförallt 7:e nackkotan, med största sannolikhet orsakat av virus som han utsattes för under sina första levnadsmånader. Med honom försvann även mitt finaste minne av Heddan, och sorgen blev dubbel.. 

 

I mitt hjärta finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

 



Gästbok

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

En tillbakablick

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Vädret hos oss

Väder Västerås

RSS

Fråga oss!

6 besvarade frågor

Följ oss

Follow on Bloglovin

Följ oss

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards